Hej!
Förra våren byggde vi ett växthus så i år är inspirationen stor på att fortsätta odla både inne i växthuset och utanför.
Jag har grävt bort en del av gräsmattan utanför växthuset och fyllt ut med odlingsjord och satt stenar runtom, allt blev kanon och vi är mycket nöjda så långt.
Vi ska sätta potatis och odla dill, persilja och morötter där hade vi tänkt. Dock tycker våra två katter att det är ett perfekt ställa att sätta sig och göra tvåan på. Inte så konstigt med tanke på att det är renkrattad och fin jord.
Finns det några knep för att få katterna att inte gilla toaletten så bra som de gör? Gärna något som inte innefattar hagelgevär eller gift... :p
 
Gräv upp en bit till av gräsmattan som katterna kan använda och ge dom beröm om dom går dit.:)
Sedan kanske du får skrämma bort dom från stället som du odlar på och skälla lite på dom.:)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Vi använde oss av kattstop när en fågel byggde bo i vår cykelkorg.

En katt var nära att äta upp ungarna men efter vi la ut kattstop kom aldrig katten tillbaka


Luktar vitlök.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hehehe, känner igen problemet med att raka nysådda rader av grönsaker förvandlas till blandsallad. Det enda som hjälper är att förhindra dom att ta sig in i odlingsbädden, exempelvis via bärnät.
 
Spruta vatten på dom när dom är där.
 
Bra tips med Kattstopp, det ska jag testa! Att spruta vatten på dem är ingen idé, jag har aldrig sett när de är där. Troligtvis sker det på natten. :)
 
Müssli skrev:
Bra tips med Kattstopp, det ska jag testa! Att spruta vatten på dem är ingen idé, jag har aldrig sett när de är där. Troligtvis sker det på natten. :)
Va har du ute katterna på natten utan uppsyn ?
 
  • Gilla
Malin R och 2 till
  • Laddar…
Polos skrev:
Va har du ute katterna på natten utan uppsyn ?
Eftersom väldigt många av gnagarna är nattaktiva, så vore det väl ganska menlöst att ha katt som skadedjursbekämpning om man stängde in dom nattetid?
 
  • Gilla
RoBo och 6 till
  • Laddar…
Polos skrev:
Va har du ute katterna på natten utan uppsyn ?
Katten har nog den uppsyn den har även på natten, man ser den bara inte när det är mörkt. Fö, i mörkret är alla katter grå.
 
  • Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
Fredrik.engdahl skrev:
Vi använde oss av kattstop när en fågel byggde bo i vår cykelkorg.

En katt var nära att äta upp ungarna men efter vi la ut kattstop kom aldrig katten tillbaka


Luktar vitlök.

[bild]

Var hittade man Kattstopp enligt ovan? Google lämnade mycket att önska..

Hittade liknande produkter
http://www.bakker.se/produkt/hund-och-kattstopp/
http://www.industriproffs.se/product.html/kattstopp-motkatt-300g


Hittade kattstopp enligt bild ovan men måste köpa 8x300g förpackningar.
http://webshop.flexsell.se/kattstopp

Tips mottages :)
 
MissAnpassad skrev:
Eftersom väldigt många av gnagarna är nattaktiva, så vore det väl ganska menlöst att ha katt som skadedjursbekämpning om man stängde in dom nattetid?
Visste inte att katter bra för kackerlackor , alltid lär man sig något nytt 😀
 
Några pinnar och lite hönsnät? skyddar mot både katter, fåglar o harar.. :)
 
  • Gilla
kuwi och 1 till
  • Laddar…
Vattenspridare med rörelsedetektor funkade fint för den lokala järnhandels som låg jämte en krog :)
 
  • Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
O
Eller asfaltera skiten... Då slipper du problemen både med att katterna skiter,och att ränsa ogräs :p

Nackdelen är att det kan få växter att trivas....:D
 
Polos skrev:
Visste inte att katter bra för kackerlackor , alltid lär man sig något nytt 😀
Tillhör kackerlackorna ordningen gnagare nu för tiden?
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.