det finns inte så många trådar senaste åren om Epoq

jag är på väg att beställa men sambon är tveksam att köpa på El-giganten

- IKEA vet man från vänner att det håller länge och funkar.

Men Epoq ??


Ni som har Epoq kök hur är finish och gångjärn, lådmekanism etc efter några år?
 
Jag har epoq! Och är riktigt nöjd.
Bättre än ikea,kvikk tom ballngslöv! Jag har monterat ett antal kök av nämnda märken och tycker om epoq riktigt mycket.
Gångjärn och lådmekanism är antingen Hettich eller Mepla dvs bra grejer.
 
Redigerat:
ok låter bra - har du målat eller trä?

har du haft köket länge?
 
JanneSjo skrev:
ok låter bra - har du målat eller trä?

har du haft köket länge?
Jag har lackat , trend blyerts. Jag har haft det i fyra år.
 
trend är snyggt.

väljer själv mellan Plan Vit och Shaker vit - just nu lutar det mot Plan Vit för att få enklare städning - har dock inte sett ett helt kök i den luckan.
 
Jag monterade ett Epoq för några år sedan och var inte alls imponerad av passformen på vissa saker. Deras kvalité kan dock ha förbättrats sedan dess.


/Vojma
 
Jag köpte mitt innan de hade elgiganten som åf, var uppe i sisjön i göteborg och kollade deras utställning. Vet inte om de har såna utställningar kvar.
 
T
Fast nu hyr ju bara Epoq utrymme hos Elgiganten för att visa sina kök. Innan dess hyrde dom plats hos Rusta.
 
tank77 skrev:
Fast nu hyr ju bara Epoq utrymme hos Elgiganten för att visa sina kök. Innan dess hyrde dom plats hos Rusta.
Just rusta var kanske inte den bästa säljkanalen! :) Rusta förknippas ju kanske inte med kvalitet varor i första hand....även om Rusta har blivit bättre på sista tiden.
 
Hej!

Jag satte in ett Epoq kök i min lägenhet när jag renoverade den.
Väldigt smidigt att sätta upp.
Kvaliteten kändes riktigt bra. Valde Gloss vitt, upplevde inga repor alls när vi flyttade därifrån.
Allt kändes robust.
(Vi har ett ikea kök nu, känns inte alls lika gediget)

Satsen som kom var väldigt komplett, fick tom en häftpistol och klammer :)
Hade en reklamation på bänkskivan när den kom, löste sig väldigt smidigt och lätt.

kok1.JPG
kok2.JPG
kok3.JPG
 
fgo skrev:
Hej!...
[bild]
Snygg diskho! Fabrikat?
 
epoqs egna.
 
Epoq har rejälare lådmekanismer med inbyggda mjukstängare, men man monterar 3 IKEA lådor på samma tid som 1 Epoq då deras botten skall skruvas fast (det finns 12 skruvhål under och 3 i bakkant, IKEA har 1 i bakkant). Gångjärnen är likvärdiga.
Just Epoq Vit gloss har en plast som är över 1 mm tjock på alla sidor så även om man råkar skada den syns inte spånskivan, medans IKEA har tunt laminat som chippar och en skada syns direkt.
 
Monterat skrev:
Epoq har rejälare lådmekanismer med inbyggda mjukstängare, men man monterar 3 IKEA lådor på samma tid som 1 Epoq då deras botten skall skruvas fast (det finns 12 skruvhål under och 3 i bakkant, IKEA har 1 i bakkant).
med god vilja kan man då tolka det som att Epoqs lådor har större sannolikhet att sitta ihop efter ett antal år?

dvs botten glider inte ur som det kan göra på en del lådor?

eller är det bara en krångligare ihopsättning?
 
Nja, IKEA använder frästa spår i lådbotten som går över 3 "låsbyglar" på varje sida, så jag tror nog de lever lika länge som Epoqs variant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.