Mikael_L
Nädå, det är en sån där lurendrejeriannons igen.
Det är nån som köpt en billig skräpig DeWalt och brandat upp den till en Bosch, för att lura någon stackars sate ... :D :D
 
Mikael_L
Men skämt åsido, lite märkligt är det ju.
Det är ändock en företag och dom säljer dessutom andra och riktiga Bosch-maskiner så jag undrar varför dom skulle ha en oriktig helt plötsligt, och till det priset också.
Om det inte var så att det var en bosch-logga på bilden skulle jag helt sonika misstänkt att några bilder hade blandats ihop.
 
Just den där rackarn råkar faktiskt vara gul OCH vara en bosch. Har hyrt en sådan flera gånger och det är en riktig best. Tyvärr svider det ju lite i händer och ögon just pga färgsättningen men man får fokusera på att den, trots färgen, gör jobbet.
 
Se min bild till vänster... där hänger jag på en sån.
 
teed skrev:
Har Bosch blivit gul/svart.

Såg denna maskin och tyckte det var lite kul

www.smsservice.se - Småmaskinsservice på nätet!
Jag ser några anledningar till att den inte har Bosch vanliga färger:
1. Bosch köper in den från en annan tillverkare och det blir för dyrt att måla om den i Bosch färger.
2. Bosch har en tyngre gren av verktyg som faktiskt har den färgen.
3. Just det verktyget används utomhus på stora arbetsplatser och det är lättare att hitta en gul maskin än en blå.
 
Lite märkligt är det faktiskt med den där gula färgen. Speciellt som Bosch valt den där gråblå som signum för proffsverktyg. I deras katalog på över 200 sidor finns en enda avvikare, och det är den där brythammaren.
 
Betong skrev:
Jag ser några anledningar till att den inte har Bosch vanliga färger:
1. Bosch köper in den från en annan tillverkare och det blir för dyrt att måla om den i Bosch färger.
2. Bosch har en tyngre gren av verktyg som faktiskt har den färgen.
3. Just det verktyget används utomhus på stora arbetsplatser och det är lättare att hitta en gul maskin än en blå.
Angående #3. Den väger 30 kilo så den är ju inget man glömmer vid kaffeautomaten direkt....
 
Kan ingen bosch-fetischist maila tillverkaren och reda ut detta. Det måste finnas en anledning till att de rennomésnyltar på Vägverkets gamla gula färg!

...eller är det en re-brandad Atlas-Copco-maskin kanske?
 
MathiasS skrev:
Angående #3. Den väger 30 kilo så den är ju inget man glömmer vid kaffeautomaten direkt....
Hehe, nä det tror inte jag heller. Tänkte kanske mer på att från 50-100 meters håll lista ut var man själv eller någon annan lagt bilmaskinen.

Håller med Fasting65 - detta problem måste lösas. Hur ska vi annars kunna få någon nattsömn? ;-)
 
kanske nästa version från bosch liknar denna ;)
 
  • D25980Kweb_frontpage.jpg
P
gul/svart är kanske bosch nya high end program:rolleyes:, Dom har nog insett hur bra dewalts maskin program är :D den dagen den sorgen!!

kan iaf hålla med om att det där är en liten gris!!!! den bara gräver o gräver! och den är inte så dum att jobba med heller!
 
Lite fredagstrams... ;)

Jag kunde inte släppa tanken om varför det finns en gul Bosch så efter en sömnlös natt :) så beslöt jag mig för att maila Bosch i Tyskland, min fråga löd:

Ich habe eine frage, ich bin mitglider in eine diskussionforum uber elektroverkzeuge und jetz uberlegt wir varum der GSH 27
machine gelb sind?
Och frågan har tydligen gått runt hos Bosch en del (ser i svarsmailet hur olika personer från bosch skickar frågan vidare) men svaret lyder


gute Frage! Ist es doch das einzige professionelle Gerät, das wir gelb produzieren.

Hintergrund ist folgender: Vor vielen Jahren sind all unsere Baugeräte gelb gewesen. In dieser Zeit hat sich in den USA der sehr positiv besetzte Spitznamen "The yellow brute - der gelbe Brutale" gebildet. Nachdem USA wirklich sehr viele dieser Geräte abnimmt, tun wir uns schwer, den Hammer in der Farbe blau zu produzieren... .

Schöne Grüße aus Stuttgart

Mit freundlichen Grüßen / Best regards
Översättningen lyder ungefär:

Bra fråga, Det är trots allt den enda gula proffessionella maskinen från Bosch som tillverkas.
Bakgrunden är enligt följande: För många år sedan så var samtliga våra byggmaskiner gula, på den tiden hade de väldigt positiva smeknamn i USA "The yellow Brute". Eftersom väldigt många av den maskinen går till USA är det svårt för oss att producera den i blått...
Detta gör att jag börjar fundera på om detta kan vara anledningen till att Dewalt valde att göra samtliga sina verktyg gula.... eller kanske var det tvärtom...


Nu ska ska jag sova gott inatt ;)
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
En applåd till SmygvinkelChalle!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.