Hej!
Vi har ett mindre rum, ca 10-12 kvadratmeter som ska bli ett nytt rum till vår 6åring.
Det som behöver göras är: Rolla taket vitt (gipsplattor), byta ut dörrfoder (eller måla på befintligt foder men det blir snyggare att byta ut), spackla igen tavelhål och tapetkanter, måla på befintlig tapet.

Vad jag undrar är dels vad som är en rimlig tidsåtgång och vad som detta arbete kan kosta oss om vi anlitar hantverkare?
Någon som gjort detta arbete tidigare och har tips så tar jag gärna emot dessa.

Hälsn. Linda
 
E
20-25 timmar totalt. Inklusive färg och nya foder skulle jag tippa på en totalkostnad om 12 000:- efter ROT-avdrag.
 
Tack Emil för ditt svar! Då har jag mellan tumme och pekfinger att jämföra med.
 
Skulle nog snare säga mindre.
Taket två stryk: 2h
Spackla och slipa: 1-2h
Måla väggarna : 5-6h beroende på om det ska penslas runt mycke.
Byta lister jag jag inte professionellt, men max nån timme.

Sen lite spill tid och körning på det.
 
Emils uppskattning tycker jag också låter vettigt, enstaka rum tenderar ofta att rinna iväg lite i tid då man får göra ganska många vändor fram och tillbaka.
 
R Ragganof skrev:
Skulle nog snare säga mindre.
Taket två stryk: 2h
Spackla och slipa: 1-2h
Måla väggarna : 5-6h beroende på om det ska penslas runt mycke.
Byta lister jag jag inte professionellt, men max nån timme.

Sen lite spill tid och körning på det.
Tack för svar! Det är nästan så vi funderar på att göra det själva, men tidsbrist är ett problem.
 
K kirlin skrev:
Tack för svar! Det är nästan så vi funderar på att göra det själva, men tidsbrist är ett problem.
Men tänka på att detta är tidsåtgång för mig som professionell målare.
Privat personer tar som i regler 2-3 gånger längre

Men ser att jag borde flytta hem till Sverige, om man kan räkna på så mycke tid. :p
 
Det kommer att gå snabbare att göra det själv, än att hitta en seriös duktig hantverkare.
 
R Ragganof skrev:
Men tänka på att detta är tidsåtgång för mig som professionell målare.
Privat personer tar som i regler 2-3 gånger längre
Skratt, jo det är sant. Mycket därför vi väljer att leja bort arbetet denna gång.
 
H hempularen skrev:
Det kommer att gå snabbare att göra det själv, än att hitta en seriös duktig hantverkare.
Haha ja du kanske har rätt i det.
 
E
Självklart har jag tagit i beaktning all ställtid, körtid m.m som uppstår vid servicejobb av den här typen.

Tid som man som kund måste vara beredd att betala för för att någon överhuvudtaget ska vara intresserad av att åta sig ett sådant jobb.
 
Du ligger iallafall 10h för högt anser jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.