Vi hade en diskussion om detta i byshan här i veckan och det verkade som alla av os delade samma mening. Det är ingen bland oss som inte trivs med det vi gör. Är det inte så att de flesta hantverkare ser sitt jobb som en livsstil och inte bara ett ställe som man måste gå till så att man har någonstans att bo.

Hantverkare har en enorm yrkestolthet och trivs med att berätta vad de jobbar med och att hjälpa till. Jag har själv inga problem med att säga att jag har en utav de mest givande jobb jag kan tänka mig. Friheten, variationen och framförallt skitsnacket kan ibland få mig att på söndagen gå och längta att gå till jobbet. Under semestern så kliar det i fingrarna och då sätter man igång något projekt hemma istället.

Vad tror ni, varför är det såhär? och hur trivs ni på era jobb?
 
Jobbade inom databranschen i 10 år men blev så f-bannat less och bytte helt sonika bransch. Jobbade två år som "snickarlärling" och jobbar nu sedan september-06 som isolerare/plåtslagare.

Jobbet är mycket mer tillfredsställande när man ser vad man har gjort och får vara stolt över det. Ångrar mig bara en gång i månaden eftersom lönen inte är i närheten av vad jag tjänade inom databranschen men man får rätta mun efter plånboken...

/V
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.