Jag hade en hantverkare hemma som installerade en vitvara men det ingick i köpet som jag hade betalat till det företag jag köpt vitvaran. När han var klar så bad jag honom titta på avloppsbrunn och han sa att det behövdes en klämring som han skulle ordna men han hade inte någon sådan i bilen utan skulle hämta på firman. Jag har ändå vägarna förbi, sa han. Sagt och gjort, han kom tillbaka med klämringen men bara lämnade den.

Efter tre månader fick jag ett sms att jag skulle debiteras för två timmar. Jag ifrågasatte och jag fick till svar: 2 timmar tog arbetet då vår montör var tvungen att åka tillbaka för att hämta en klämring.

Behöver inte hantverkaren tala om att han tar betalt för extra resan han måste göra för att hämta en sak bara för att han inte hade det i sin bil. Och är det vanligt att dom skickar sms till en kund om en sådan sak?
 
Redigerat:
Klart han tar betalt för den tiden. Det var väl ett extra jobb som du kom med efter han fixat vitvaran, eller har jag missuppfattat vad du skrev. Sen kan man väl ifrpgasätta att han bara lämnade den utan att montera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.