Min pappa bor i Malmö och har ett tegelhus där på gaveln både tegel spricker och putsen släpper. Det syns redan rätt tydligt över en relativt stor yta (2 meter sidled, en meter höjdled), men man kan se spår av det på andra ställen med. Gaveln är hög (två våningar plus vind).

Låter som något till vilket man behöver hjälp från en hantverkare. Men vad är bästa sättet att hitta en hantverkare som kan ta ett sådant jobb?

--- Mats ---
 
AnneFi
Ring en murare? Eller alltså alla murare kan inte putsa och söka fasadputsare kan ju inte mura.
Det borde väl finnas gott om puts och fasadfirmor runt Malmö?
 
AnneFi skrev:
Ring en murare? Eller alltså alla murare kan inte putsa och söka fasadputsare kan ju inte mura.
Det borde väl finnas gott om puts och fasadfirmor runt Malmö?
Humm, du ser mer ut att säga att du inte vet du heller, mer än att den som lämpar sig skall kunna mura? Det finns firmor i Malmö som jobbar med företag och stora husbyggen, det jag försöker hitta är någon som är bra och som jobbar med privathus och som gör både tegel och murande som en helhet.

--- Mats ---
 
AnneFi
Jag vet precis vilken form av hantverkare du letar efter eftersom min sambo är en sådan men jag känner inte till någon firma i Malmö dock eftersom jag inte bor där.
Men sök på mur och puts då hittar du säkert någon mindre firma som sysslar med privatpersoner :)
 
AnneFi skrev:
Jag vet precis vilken form av hantverkare du letar efter eftersom min sambo är en sådan men jag känner inte till någon firma i Malmö dock eftersom jag inte bor där.
Men sök på mur och puts då hittar du säkert någon mindre firma som sysslar med privatpersoner :)
Nå men då tackar jag för tipset. Hade faktiskt redan tron på att söka bland mur och puts känns som bästa stället för att hitta de som jobbar med mur och puts. Hoppades mer på specifika förslag på företag.

--- Mats ---
 
AnneFi
Jag fattade din fråga som vad för hantverkare du skulle söka. Förlåt om mitt svar var fel.
Skåne muraren är ett företag
Jag tror att jag bryter Mot forumreglerna om jag skriver dom företagen jag känner till eftersom släkt jobbar där.
 
Landskronamurarna är duktiga fackmän.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.