Idag visade det sig att de borrat hål i en golvvärmeslinga som är nedgjuten i plattan >:(
Snickarna fick ju sparken då de misskött sig så in i h-e innan.
Och nu framkom detta då vi skulle koppla in golvvärmen.

Idioterna följde inte arbetsinstruktionerna från konstruktören,(som skulle signeras efter varje delmoment), utan körde sitt eget race.(De knölade ihop instruktionsbladen de fick)
Så de satt in alla innerväggar på bottenvåningen innan ens övervåning och tak var på plats.(
Resultatet blev blöta reglar i hela huset, samt sabbad slinga i golvet.

Så förutom lutande ytterväggar, rötskador i reglar, felmåttade fönster/dörrar, sneda takstolar, smashad färgburk, ej intäckt virke ute i regn(råspont mm), så har de nu sabbat golvvärmen...


 
Lite nyfiken, hade de borrat på fel ställe, eller var det slingan som låg på fel ställe?
 
hempularen skrev:
Lite nyfiken, hade de borrat på fel ställe, eller var det slingan som låg på fel ställe?
De hade förborrat för djupt...
Dessutom skulle de inte sätta in innerväggarnas reglar.
 
Herregud :surprised: Ska det aldrig ta slut med elände för er?? Jag avundas er inte, nog för att vi har bekymmer, men inte på den breddgraden som ni.. Fy vad jag lider med er. :( Blir väll som för oss, så mycket elände så när man får flytta in i huset så har man svårt att glädjas till det man drömt om så länge :'(

Stackare
 
Vilka klantskallar, man undrar om det kom som en överraskning för dem att det låg ett golvvärmerör ett par cm ned i plattan.... Man blir inte förvånad över någonting längre.
Jag lider med dig Severus.

Vi har också stött på och har en del problem med vårt bygge för tillfället. För att spara pengar så lät vår byggare en snickare utföra alla våra plåtarbeten med resultatet att det dels ser ut som skit och är rent felaktigt utfört på vissa ställen. Sedan så struntade de i att montera plåt på vårt verandtak trots att både byggbeskrivning och leveransbeskrivning föreskriver det. Underlagspapp är ända skyddet mot väder och vind... Firman som sköt i lösull på vinden hade inte tillräckligt med ull med sig. Ändå så struntade de i att upplysa om oss att deras jobb inte var fullständigt klart. Ren tur att byggherren upptäckte detta.. Och alla löften som aldrig infrias....

Det ska bli skönt när man fått flytta in och förhoppningsvis allt funkar och felen är avhjälpta.
 
Tack för era sympatier!

Vi har igår ringt alla VVS-akuter i hela 08-området, och nästa vecka ser det ut som en nisse kan komma.(akut är väl då det sprutar vatten i Agdas lägenhet)

Idag kopplade jag in resterande slingor och inga av dem verkar läcka.
Trycket på den tillfälliga elpannan låg konstant.
Luftavfuktaren är också igång.

Vår KA ska vara med på uppbrytandet av betong samt lagning av slinga.
Bra med en opartisk som dokumenterar förloppet.
Vi själva fotar med vår digitalkamera.
Den kom väl till pass när vi såg leveransskadorna på vår ena ytterdörr.
 
Vår fel ter sig som små skitsaker när man läser sånt här, fy vad jag tycker synd om er! :-[
 
har läst om era motgångar och kan inte annat än att tycka synd om er.

 
Jag och min man har samma problem och att rada upp alla händelser som skett det senaste året under byggnationen av vår drömvilla skulle ta timmar, så jag hoppar det idag. Sammanfattningsvis så kan vi säga magsår och stora påfrestningar på äktenskapet..
Däremot är jag nyfiken på om vi kan ha samma hantverkare :-/ han heter Alf Ulfwin och figurerar under olika företag med säte på Tyresö. Stor varning utföres!!
 
Snailman
De har nog bara inte sett det ännu, det brukar ju frågas om namn(på den som gjort inlägget) när någon som bara gjort ett fåtal inlägg klagar på en firma, anledningen att namnet nämns är nog att namnet även ingår i firmanamnet
 
Hej, det är så att firman vi har så stora problem med heter Alf Ulfwin HB, samma ägare innehar Brandts enteprenad och det är under det namnet grunden till vårt hus är gjort. Snickeri, rör osv är ovannämnda Alf Ulfwin HB.

Jag står absolut för vad jag skriver och vi har en jurist inkopplad med tingsrätten som nästa instans.... Ta givetvis bort mitt inlägg om det är otillåtet och omoraliskt att nämna firmanamn, jag vill bara inte att fler familjer ska råka så illa ut som vi har gjort. Har kontakt med ytteliggare två familjer till som har liknande erfarenheter som vi, av dessa oseriösa firmor.
mvh
Eva Reutergårdh
 
Snailman
Nejdå, det är tillåtet att skriva firmanamn, det är bara det att forumet är lite misstänksamt mot någon som har gjort väldtigt få inlägg som klagar på en firma, det har nämligen hänt att det är någon konkurrent som har gjort inlägget.  Därför vill forumet att man talar om vem man är när man bara gjort ett fåtal inlägg.

(ungefär såhär tolkar jag reglerna)

(Med tillåtet menar jag förståss, enligt forumreglerna)
 
magsaar skrev:
Hej, det är så att firman vi har så stora problem med heter Alf Ulfwin HB, samma ägare innehar Brandts enteprenad och det är under det namnet grunden till vårt hus är gjort. Snickeri, rör osv är ovannämnda Alf Ulfwin HB.

Jag står absolut för vad jag skriver och vi har en jurist inkopplad med tingsrätten som nästa instans.... Ta givetvis bort mitt inlägg om det är otillåtet och omoraliskt att nämna firmanamn, jag vill bara inte att fler familjer ska råka så illa ut som vi har gjort. Har kontakt med ytteliggare två familjer till som har liknande erfarenheter som vi, av dessa oseriösa firmor.
mvh
Eva Reutergårdh

Skitfirman vi anlitade har också ett namn i sitt firmanamn.
Är firman usel så skriver jag det.
Att ägaren råkar haft svårt att komma på ett "anonymt" firmanamn är inte mitt problem direkt.
Han skulle ha tänkt på att jobbat bra, så skulle hans namn slippa florera på nätet.
Att han sedan förlorar en massa nya jobb pga att folk är läskunniga är ju bara bra.
Bra för att fler slipper drabbas av hans okunnskap och nonchalans.
 
magsaar skrev:
Hej, det är så att firman vi har så stora problem med heter Alf Ulfwin HB, samma ägare innehar Brandts enteprenad och det är under det namnet grunden till vårt hus är gjort. Snickeri, rör osv är ovannämnda Alf Ulfwin HB.

Jag står absolut för vad jag skriver och vi har en jurist inkopplad med tingsrätten som nästa instans.... Ta givetvis bort mitt inlägg om det är otillåtet och omoraliskt att nämna firmanamn, jag vill bara inte att fler familjer ska råka så illa ut som vi har gjort. Har kontakt med ytteliggare två familjer till som har liknande erfarenheter som vi, av dessa oseriösa firmor.
mvh
Eva Reutergårdh
Har gjort samma sak som dig fast jag har satt ut firmanamn och namn på byggarna på hemsidan i stället.. Och presic som du så vill jag inte att fler ska bli drabbade av dessa fackmannamässigt okunniga människor >:(
 
Jag har också lagt ut firman, som gett oss ett helvete, på min hemsida. Så googlar man på det namnet kommer man till min hemsida där jag inte är rädd för vad jag skrivit...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.