Vi skulle vilja använda denna typ av handtag på köksskåp men jag blir tveksam med tanke på att det ej är genomgående skruv. Tänker främst på diskmaskinsluckan som ju är rätt trög att öppna och ser framför mig risken att skruvarna är för klena och handtaget lossnar. Någon som har erfarenhet av dessa handtag på kökslådor/luckor.

Guldigt skålformat handtag för köksskåp som fästs med tre skruvar, sett framifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tror inte det ska vara något större problem. Ett alternativ är att skippa handtaget på diskmaskinsluckan. Det finns ju diskmaskiner med motoröppning där man bara trycker till på luckan så öppnas den.
 
Är väl bara att köpa andra skruvar?

/Höghus

Guldskruv med rak spårskalle mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag tror inte det ska vara något större problem. Ett alternativ är att skippa handtaget på diskmaskinsluckan. Det finns ju diskmaskiner med motoröppning där man bara trycker till på luckan så öppnas den.
Ok, men diskmaskinen är redan inköpt.
 
Höghus Höghus skrev:
Är väl bara att köpa andra skruvar?

/Höghus

[bild]
Du tänker att borra genomgående med mutter på insidan? Ja det är ju ett alternativ. Antar att man måste försänka muttern på baksidan då.
 
M Myckling skrev:
Du tänker att borra genomgående med mutter på insidan? Ja det är ju ett alternativ. Antar att man måste försänka muttern på baksidan då.
Om diskmaskinen har en glidande frontlucka (variohinge på Siemens/Bosch/NEFF-språk) så måste även vanliga handtagsskruvar försänkas på baksidan.
 
MultiMan
Kan man inte kombinera de små skruvarna med lämpligt konstruktionslim? Typ PL400/600 eller vad som är mest passande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.