Jag har en Nokia 5140 med handsfree ( sladd till örat). Finns det handsfree med riktiga hörlurar och mikrofon till Nokia mobiler. Jag får ont i huvudet av (varmt) när jag pratar mycket i mobilen.

OBS! ej Bluetooth ( för batteriet tar bara slut hela tiden)

Eller Bluetooth om denna är laddbar på ett smart sätt tillsamans med ordinarie mobilbateri- laddare.

Finns det någon mobil med smart handsfree ( bluetooth eller annat)

Jag tycker Nokia missat att skapa riktiga grejer för vuxet folk. Dom hara satsat på spel och annat tjaffs. Eriksson satsar på musik och kameror vilket jag finner fullständigt meningslöst

Mobil med extremt rejäl handsfree sökes!
 
Jag tror egentligen det är nått sånt här du söker:
rt19.jpg

 
....men jag tror faktiskt att du hittar vad du söker här:

http://www.avbutiken.se/


Köp en adapter till din telefon, därefter kan du använda vilket riktigt headset som helst.
 
Faidros skrev:
Eller en sådan här:

[bild]

[länk]
Ja om det där inte är "en extremt rejäl handsfree" då vettefasen..... :)
 
MathiasS skrev:
Ja om det där inte är "en extremt rejäl handsfree" då vettefasen..... :)

Fniss
Ta mig tusan- tom. bättre än jag önskade. Jag hade tänkt mig en sådan modell som växeltelefonister använder, men detta är tom. bättre.

Om detta är på riktigt (hoppas) så skall jag ha en!
Äntligen! ;D
 
MathiasS skrev:
....men jag tror faktiskt att du hittar vad du söker här:

[länk]


Köp en adapter till din telefon, därefter kan du använda vilket riktigt headset som helst.
Kollade sidan. Hittade bla GSM- bordstelefon- perfekt. Men dyr.
Många väldigt bra förslag har kommit in från er.

Jag tror många vill ringa hemifrån via mobil numer, men slippa tala rakt in i strålningskällan.

Två saker är jag ute efter:
1. Ute i fält vill koppla en "lur" till min mobil.
2. Hemma vill jag fortafarande ringa via mobil men slippa prata i den.

Jag är lyrisk. Har helt glömt den löjliga handfee modellen nu sedan ni visat "LUREN" :D

 
galento
Hej,jag använder ofta högtalarfunktionen när jag använder min Nokia 6125(om det inte är för bullrigt)Tycker det är kanon att lägga ifrån sig mobilen och snacka,nackdelen kan ju vara att andra hör vad som sägs.Men detta är en funktion som jag börjat använda mer även "ute" då man slipper ha luren mot skallen.
 
MathiasS skrev:
....men jag tror faktiskt att du hittar vad du söker här:

[länk]


Köp en adapter till din telefon, därefter kan du använda vilket riktigt headset som helst.

Jag läste ditt inlägg men först på morgonen förstod jag vad du menade: Du menar troligen att jag kan köpa en vanlig adapter och koppla in vilken "lur"/telefon som helst. Vanliga telefoner har ju sladd och en liten "sockerbit" i änden. Denna "sockerbit från min std-lur skall alltså kopplas in i mobilen.

Lat som jag är- (inser att ni kan detta bättre) Överlämnar jag saken i era händer med fullt förtroende!- Någon som vet om det finns en perfekt adapter för detta.

Snart går jag omkring med en jättelur i bakfickan på stan och spiralsladd nonchalant ringlande till mobilen i framfickan. ;)

När vi så (snart) löst detta problem så kan vi gå över till nästa: Hur hittar man en liten robust mobil med stora (STORA) tangenter för riktiga karlar.

Jag måste säga att jag gillar Nokia 5140i. Jag har själv sett en dito ligga i betonggjutning en stund samt en hel del andra offattbara grejer.
 
galento skrev:
Hej,jag använder ofta högtalarfunktionen när jag använder min Nokia 6125(om det inte är för bullrigt)Tycker det är kanon att lägga ifrån sig mobilen och snacka,nackdelen kan ju vara att andra hör vad som sägs.Men detta är en funktion som jag börjat använda mer även "ute" då man slipper ha luren mot skallen.

Bra ide. Ditt svar tyder på att min fråga är rimlig, dvs att jag inte är ensam om mitt "problem". Som nödlösning i trängda lägen duger metoden, men inte i längden.

MVH
Vi med "lur" i bakfickan på stan.

ps. Jag har redan tidigare försökt få igång högtalarfunktionen, men måste ärligt erkänna att jag inte lyckades få igång den då. Kanske gör ett nytt försök nu efter ditt påpekande. Strävar dock efter "LUREN"
 
Nja, jag trodde faktiskt att du ursprungligen letade efter den lite mer proffesionella varianten av headset med en eller två högtare förbundna med båge + mikrofon.

Nått i stil med denna:
c.jpg

...och för att använda dom behövs en liten adapter i GSM-telefonen.

Ivilketfall som helst tror jag att alla tillgängliga alternativ ligger på bordet nu! Själv kör jag med ett blåtandsheadset från SonyEricsson HBH610 - det funkar verkligen klockrent. DSP funktionen överträffar alla förväntningar.
 
galento
Rapid skrev:
När vi så (snart) löst detta problem så kan vi gå över till nästa: Hur hittar man en liten robust mobil med stora (STORA) tangenter för riktiga karlar.
Då får du nog leta tyvärr,verkar finnas dåligt med robusta telefoner på marknaden,de kanske håller FÖR bra.Knapparna på 6125,an är nog de bästa jag använt på en mobiltelefon och tillsammans med att den är vikbar var anledningen till att jag köpte den men att kalla den robust är nog en klar överdrift.Det är väl både för och nackdelar med vikbar men då finns det ju plats med större knappar/display,dessutom ligger dessa skyddade mot repor och dyl.Hade en Ericsson K700i vid ett tidigare tillfälle och Nokia knapparna är ljusår bättre än den men Ericsson telefonen kändes mer robust iallafall.Ett alternativ kanske denna vore http://www.aftonbladet.se/vss/mobil/story/0,2789,790509,00.html
 
Vad ska man med knappar till? Det finns ju röststyrning!
 
Allt ligger på bordet nu. Bara att analysera och slå till. Tänker köpa yttrligare en mobiltelefon att ha hemma / i fält. Den här verkar bra:
http://www.avbutiken.se/ "välj Mobilt kontor"
f.jpg

 
Nu ligger allt på bordet, men här kommer mer frågor.
När vi ändå diskutterar elektronik och grejer som borde finnas, så har jag väntat i minst 10 år på en bilstereo med minneskort ( för musik) i stället för cd skiva.
Jag sökte och hittade en bilstereo (då på den tiden) har jag för mig men den kostade 10.000 kr.
En kortläsare i datorn också då förståss. Alltså två grejer som borde uppfunnits för länge sedan. :D

Föresten så borde samma kort passa i musikmobilen också ( för dom som gillar sådana mobiler). Alltså borde samma minneskort passa på minst 3 ställen.

Inte nog med detta. Minnes kortet borde passa hos kompisens grejer också. Det borde vara standardiserat. Vad räknas som standard idag bland minneskort?

kan någon rekomendera ett paket

Mobiltelefon
Bilstereo
Dator (alltså kortläsare chassie)
Digitalkamera

Rubbet skall ha samma minneskort


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.