Jag försöker få tag på reglagerattar (den svarta delen som sitter på slinga 2 i bilden nedan) till mitt golvvärmesystem men vet inte vad jag ska leta efter?

På skåpet detta är infällt i står det "LK" men det verkar inte vara en LK-fördelare? Alternativt en gammal. Det är också oklart från vilket år detta är, kan vara 2011 - 2015.

Golvvärmefördelare med numrerade reglerventiler och en svart reglerknopp på ventil nummer två.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dimensioner på "ratten":
Innermått: diameter 28 mm, djup 18 mm. Utvändigt mått på ventilen ca 30 mm

Mätning av svart reglerratt för golvvärme med skjutmått som visar inner- och yttermått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det närmsta jag hittat på nätet är denna från Thermotech (Kan det vara en äldre fördelare från Thermotech?): Köp Thermotech Termostatventilpaket - VVS Home.se (vvsobadrum.se)

Dock säljer de inte ratten löst. Kan det finnas passande del från någon annan tillverkare?
 
Ja det ser ut att vara en Thermotech fördelare (stammarna har ungefär samma utformning som nya Thermotech).

Kanske kan funka med annan M28 handratt
 
O osterman skrev:
Jag försöker få tag på reglagerattar (den svarta delen som sitter på slinga 2 i bilden nedan) till mitt golvvärmesystem men vet inte vad jag ska leta efter?

På skåpet detta är infällt i står det "LK" men det verkar inte vara en LK-fördelare? Alternativt en gammal. Det är också oklart från vilket år detta är, kan vara 2011 - 2015.

[bild]

Dimensioner på "ratten":
Innermått: diameter 28 mm, djup 18 mm. Utvändigt mått på ventilen ca 30 mm

[bild]

Det närmsta jag hittat på nätet är denna från Thermotech (Kan det vara en äldre fördelare från Thermotech?): Köp Thermotech Termostatventilpaket - VVS Home.se (vvsobadrum.se)

Dock säljer de inte ratten löst. Kan det finnas passande del från någon annan tillverkare?
M30x1, 5 är det på fördelaren.
Någon av dessa bör funka
https://hemmatema.se/varumarken/altech/altech-handratt-vit/
https://hemmatema.se/vvs/radiator-termostater/radiatorventil-och-tillbehor/ta-handregleringsratt/
Annars får man höra med ngn. Åf för Termotech.
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Tackar för svaren.

Thermotech bekräftade att det går att beställa artikeln hos valfri återförsäljare. Så på mitt tredje försök fick jag tag på en butik (Bad&Värme, Täby) som efter att ha fått artikelnummer på handratten kan ta hem dessa. 50 kr/st.
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.