När vi byggde vårt hus för ca 1,5 år sen beställde jag allt virke till bastun från det Estländska sajten saunainter.com med mycket gott resultat, levererades till dörren på utsatt tid, virket var av väldigt god kvalitet och jag sparade väl 30-40% (inkl transport) jämfört med att köpa det här hemma.

Så nu när jag har några nya projekt att ta tag i tänkte jag höra om det är någon som har koll på några webbutiker i baltikum/polen/tyskland där man kan handla trämaterial, ska bland annat bygga en pergola och skulle gärna gjort det i sibirisk lärk då vi byggt resten av altanen i lärk, men priserna är ju helt galna här, speciellt på lite grövre dimensioner – borde kanske kunna vara bättre där, tänkte jag.

Någon som har några bra tips? Alla import-trådar jag kunnat hitta här på forumet är flera år gamla, men jag kan väl knappast vara den enda som tänkt i dessa banor det senaste åren?
 
Håller med att det finns pengar att spara, en bekant harBörjat skiss på altan och vi ska börja kolla vad det kan kosta
Att få hem allt från utlandet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.