Såg att det fanns insatser som man kunde montera på befintliga fönster för att slippa byta helt. Är det nån som har erfarenhet av dessa? Skulle också gärna vilja veta vad de kostar. Verkar vara helt omöjligt att googla fram priser på hammerglass olika produkter rent generellt.

För dom som inte vet är detta en glasskiva som sägs vara 300 gånger starkare än vanligt glas. Finns rätt gott om videos på youtube.
 
F
Har du provat att höra av dig direkt till Hammerglass? Kanske på telefon?

Med tanke på kostnaden för vanlig repbehandlad 3mm PC så skulle jag inte vara allt för hoppfull om du letar efter nåt billigt. Jag tror tom att det kan vara så dyrt att du inte trodde det var möjligt faktiskt.
 
Det är ingen glasskiva det är en plastskiva
 
Utan att kolla upp Hammerglass så verkar det vara PC MRX eller MR5E eller något väldigt likt.

MRX brukar gå på runt 900 spänn kvadraten och MR5E runt 1400
 
F
C CM1234 skrev:
Utan att kolla upp Hammerglass så verkar det vara PC MRX eller MR5E eller något väldigt likt.

MRX brukar gå på runt 900 spänn kvadraten och MR5E runt 1400
För en rå plastbit och 3mm tjock då? Det finns ju andra varumärken än Lexan men absolut att det är nån anti-scratchbehandlad PC typ "margard".
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
F fsn skrev:
För en rå plastbit och 3mm tjock då? Det finns ju andra varumärken än Lexan men absolut att det är nån anti-scratchbehandlad PC typ "margard".
Allt beror ju på var du ska använda den. Plastglas blir ju alltid lätt repade.
 
F fsn skrev:
För en rå plastbit och 3mm tjock då? Det finns ju andra varumärken än Lexan men absolut att det är nån anti-scratchbehandlad PC typ "margard".
Stämmer gott det :)

Sen har jag ingen aning vad det är för tjocklek på rutorna hammerglass har men billigt lär det inte vara
 
ricebridge ricebridge skrev:
Allt beror ju på var du ska använda den. Plastglas blir ju alltid lätt repade.
Sant att repor händer relativt lätt, även om det nu är reptåligt material. Däremot ÄR det ju väldigt starkt material som inte går sönder i första laget så man får nog väga för-och-nackdelar :)
 
Plast har dessutom mycket högre ljud när det regnar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.