Skall byta ut centralen i en 50-talsvilla till en 3 radig Hager Gamma. Jag vill komplettera med extra nollplintar med snabbanslutning av samma modell som följer med och montera dem i underkant av centralen. Frågan är vad hållaren heter? I Hagers produktkatalog hittar jag enbart hållare för andra skåp, men inte Gamma.

Någon som vet vad jag pratar om?
 
E:22 812 30

Jag har aldrig ännu behövt köpa någon sådan, och de finns då knappt att få tag på.. ingen av grossisterna verkar ha i ordinarie sortiment.. iaf inte den för 18mod kapsling.

Behöver du verkligen fler plintar? Jag monterade nyss en 4x18 mod kapsling som nästan blev proppfull. Behövde ändå inga extra plintar.
 
Redigerat:
Rrrrr skrev:
Behöver du verkligen fler plintar? Jag monterade nyss en 4x18 mod kapsling som nästan blev proppfull. Behövde ändå inga extra plintar.
Anledningen till extra plintar är att jag ska ha två JFB och en PSA så det beror inte på att jag behöver plats för fler tåtar.

Tack för hjälpen!
 
Men är inte nollplinten redan delbar i Gamma? Jag har för mig att den kommer med två stycken byglar som sitter, dels mellan noll och jordplint och en som sitter mellan två nollplintar.
 
Här finns ett antal plintar på hyllan :)
 
tomtebloss skrev:
Men är inte nollplinten redan delbar i Gamma? Jag har för mig att den kommer med två stycken byglar som sitter, dels mellan noll och jordplint och en som sitter mellan två nollplintar.
Jo, det är den!
 
Jag behöver totalt fyra nollplintar (2 JFB + PSA + grupp utanför JFB) så de som följer med räcker inte även om de delas.
 
hal skrev:
Jag behöver totalt fyra nollplintar (2 JFB + PSA + grupp utanför JFB) så de som följer med räcker inte även om de delas.
Varför skulle du behöva en nollplint för en personskyddsautomat?

De finns plintar man kan sätta på din-skenan också. Har man många JFB kan de vara smidigt att sätta nollplintarna bredvid respektive JFB. Lätt då att se vilken nolla som hör till vilken JFB.
 
hal skrev:
Jag behöver totalt fyra nollplintar (2 JFB + PSA + grupp utanför JFB) så de som följer med räcker inte även om de delas.
Då klarar du dig med tre nollplintar.
 
Så: 2st har du om du delar den medföljande. sen sätter du 1 dinskenenollplint (tror den har 7 ansl). det blir klart billigast och bra!
 
Rrrrr skrev:
Varför skulle du behöva en nollplint för en personskyddsautomat?
För att den går till två uttag och förgreningen görs i centralen. Vill inte koppla in fler än en kabel i PSAn.

Rrrrr skrev:
De finns plintar man kan sätta på din-skenan också.
Tror inte jag har plats för det. Centralen blir full.
 
Du kan väl sätta två plintar bredvid PSAn då

Nähä, centralen blir full säger du. Sätt en större då :)
 
Någon gång någonstans har jag hört/läst att man bör lämna ca 30% av centralen ledig om man sätter en ny. Jag brukar planera för det. Alltid trevligt när man kommer tillbaka nästa gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.