Min pyttelilla nya jycke klarar inte av teappan till övervåningen. Han tycks livrädd för att halka. Finns det något man kan klistra på stegen - bara på en del av stegen? Något som på sikt inte förstör den såpskurade trappan?
 
Jag skulle först sagt "halksyddstejp", men jag tror det blir svårt att hitta en sådan tejp som inte lämnar märken - långsiktigt på din trappa.

Hur är det med solljus? En annan aspekt är väl att liknande tejp kan lämna skuggningar om trappan är solbelyst och det övriga trät blir solblekt. Det blir ju svårare att hantera oavsett material du klistrar på.
 
Kanske lägga en matta i trappen. Ingen vidare bild men du fattar.

En stentrappa med mörk matta på varje trappsteg, fastsatt med mässingsstänger, förslag på renovering av trappan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske lägga en matta i trappen. Ingen vidare bild men du fattar.

[bild]
Jo jag förstår samtidigt som jag tycker trappan är så rasande snygg som den är idag 🫤. Den pyttelille behöver egentligen 20 cm bredd för att ta sig upp/ner. Han är van av att gå i trapp men jag tror att det då varit klädd trapp. Något man kan klistra - och som inte ingår i förening med träet.

Nu får jag bära upp honom och det är inte någon bra ide.
 
Jag tror att han vänjer sig. Han behöver hitta ett nytt sätt att gå i trappa bara.

Bruna Hunden var väldigt skeptisk till trappor och gillade inte trappan i vårt andra hus men han vande sig.

Testa att lägga godis eller ngt annat gott på trappstegen. Ta de tre första till att börja med och sedan några lite högre upp osv. Det går att träna på en dag.

Ner kan vara lite knepigare men även det kommer han att lära sig snabbt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.