Hörn av badrum med dusch, kaklade väggar och hål där silikonfog saknas mellan vägg och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på gap mellan svart kakelvägg och grått golv med borttagen silikonfog och tecken på fukt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gap mellan badrumsgolv och vägg där silikonfogen har tagits bort, synliga tecken på fukt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej.
Jag håller på att byta silikonfogar i badrummet. När jag nu har tagit bort silikonfogen upptäcker jag att det är hål mellan väggen och golvet (se bilder). Det känns och ser fuktigt ut. Huset är byggt med trästomme och krypgrund. Jag tycker det ser konstigt ut och är lite rädd för hur det ser ut bakom golvet och väggen. Vad tror ni? Är det någon som har erfarenhet av det här?
Tack på förhand!
M v h Allan
 
Tätskikt skall finnas bakom plattor och fog.
Så borde inte vara någon fara...
Och jag vidhåller även att silikon har inget på ett bra badrumsgolv att göra. Foga golv/vägg med fog.
 
  • Gilla
Pingo och 1 till
  • Laddar…
F FDT skrev:
Tätskikt skall finnas bakom plattor och fog.
Så borde inte vara någon fara...
Och jag vidhåller även att silikon har inget på ett bra badrumsgolv att göra. Foga golv/vägg med fog.
Hur ser man om det finns tätskikt bakom plattorna?
 
P Pingo skrev:
Hur ser man om det finns tätskikt bakom plattorna?
Ett badrum byggt som det skall byggas har alltid tätskikt bakom plattorna. Sedan lääänge...
Går nog inte att se
 
Det kan bli en öppning sådär mellan vägg och golv men det ska ju inte vara så du kan peta in nåt i smygen och det fortsätter in under skivan. Tätskiktet monteras ju mot skiva och golv på ett eller annat sätt så det du ser ska ju aldrig vara djupare än vägg och golv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.