Hej har rivit ner ett uppreglat golv i min gillestuga ,har upptäckt hål i betongolvet utmed väggarna med ca 1,5m mellanrum , hålen är ca 20 cm djupa , vad är dom till ? Vad gör jag med dom ? Gjuta igen ? Mvh peter
 
  • Betonggolv med hål längs väggen, cirka 1,5 meter isär. Plastpanel på väggen och några kablar ligger på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål i betonggolvet i en gillestuga, beläget nära väggen. Hålet är omkring 20 cm djupt och  ligger bredvid ett rörliknande spår i golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har där stått äldre radiatorer där tidigare kanske?
 
Gud så spännande!
Vi bröt upp vår Gillestuga samma vecka som du lagt upp detta och har också liknande hål i golvet. Har dock inte mätt avståndet. I vissa av våra kan vi dock se gammalt trä, varav de två som är så nära varandra, se bild, verkar ha utsatts för fukt.
I andra delar av rummet, primärt mot innervägg, kan vi se antydan till regel eller syll i betongen.

Vi har länge varit inne på att lägga ett mekaniskt ventilerat golv i Gillestugan för att slippa ta sönder den gamla kaminen och murbänken så förhoppningsvis kan vi bara "fylla igen dem" som du skriver och låtsas som ingenting...
 
  • Bild på ett betonggolv med ett skadat område och två närliggande hål, samt sprickor och fuktmärken vid väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två närliggande hål i betonggolvet i en gillestuga, med tecken på gammalt trä och fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål i betonggolv som visar tecken på fuktskador, vilket kan observeras genom närvaron av gammalt trä inuti hålet i en gillestuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B B4kken skrev:
Gud så spännande!
Vi bröt upp vår Gillestuga samma vecka som du lagt upp detta och har också liknande hål i golvet. Har dock inte mätt avståndet. I vissa av våra kan vi dock se gammalt trä, varav de två som är så nära varandra, se bild, verkar ha utsatts för fukt.
I andra delar av rummet, primärt mot innervägg, kan vi se antydan till regel eller syll i betongen.

Vi har länge varit inne på att lägga ett mekaniskt ventilerat golv i Gillestugan för att slippa ta sönder den gamla kaminen och murbänken så förhoppningsvis kan vi bara "fylla igen dem" som du skriver och låtsas som ingenting...
Hej ja ser ut som mitt , tror det är sedan gjutning, hade och brädbitar i vissa hål som jag fick ta bort, har gjutit igen dom nu 👍
 
  • Gilla
B4kken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.