Hantverkare lade för 6 år sedan klinker i vårt badrum med ljusgrå fogar. Sedan några månader tillbaka uppkommit några hål i fogarna, även vita missfärgningar. Vad gör jag åt detta?
 
  • Några mörka klinkerplattor i ett badrum med ljusgrå fog som uppvisar ett hål och vita missfärgningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svarta klinkerplattor med ljusgrå fogar och en kvadratisk golvbrunn, några hål och vit missfärgning synliga på fogarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålet set ut som en luftbubbla.
Och dom vita fläckarna är troligtvis sur.
Sura av med vanligt renglringsmedel sen ta ett med lågt ph som tar bort kalk.
Någon här rekommenderade hessa kalkbort som bla säljs på öob.

Ha själv samma problem på svart klinker.
 
Okey, tack då testar jag.Men vad gör jag med hålen som uppkommit? typ 8 - 10 stycken
 
Är dom ett problem om man bortser från kosmetiskt.
 
Sorry to write in English,
I have twenty years of experience in construction so my advice can hold water.
The question is: on what surface is the bathroom itself?
If it is located on the floor where the wooden structure is, it is possible that there was a breakthrough of water to the wood itself, be sure to look down with a camera and find out if there is moisture.
If the bathroom is located on the ground floor on a concrete base, it is possible that the terrain has sunk.
Make sure you have cracks in the corners where the bathroom is located. Do this check for yourself.
There is a possibility that only the poor quality of the grout.
If there is no water penetration underneath, and if the tiles do not move then remove the old grout mass and put a new one of better quality with a better quality master.
 
Blanda ättika med vatten för att på ett billigt sätt få bort fläckarna.
Hålen är luftbubblor som du kan foga igen med ny fog.
 
K Kubbik skrev:
Hantverkare lade för 6 år sedan klinker i vårt badrum med ljusgrå fogar. Sedan några månader tillbaka uppkommit några hål i fogarna, även vita missfärgningar. Vad gör jag åt detta?
Samma tid, klinker, fog, golvbrunn och inte minst problem som hemma hos mig. Nästan så att man misstänker att vi är grannar :)
 
J JGU123 skrev:
Samma tid, klinker, fog, golvbrunn och inte minst problem som hemma hos mig. Nästan så att man misstänker att vi är grannar :)
Ja det ser verkligen skabbigt ut på så kort tid
 
Ja det är tråkigt när det ser ut så här. Har tittat på bekanta som haft fogat mycket längre o det ser helt slätt ut med fogen.
 
Hänger på: Totalrenoverat badrum. Vid el/golvvärmekontakterna är litet hål 2x2 mm i fogen vid manschetten. Vid dörren dvs långt bort från duschen. Tydligen lite slarvigt skuret i kaklet. Reklamera? Är jag för petig? (Jag ville att man skulle ta bort manchetten och täta men man påstår att då måste elektriker tillkallas.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.