Hej! jag kopplade på vattnet till blandaren i köket lite slarvigt. När jag satt på vattnet sprutade det åt alla håll. Men det jag undrar över är att det verkar ha gått hål i flexrören. Eftersom jag stängde av vattnet och det fortsatt rinna litegrann ur hålen i flexröret både på varm och kallvatten. Hålen är som att flexrören vore skurna där, ungefär lika långt ner i båda flexrören. Förstår inte hur vattnet letade sig ut i just de hålen eftersom det är faller vertikalt ner där. Har jag missat något? Det känns naturligare att vattnet skulle fortsätta falla neråt.
 
Foto på hur det ser ut, säger allt.
 
Rödmarkering = hål
 
  • Rör och sladdar bakom apparat, anslutna till vägg och utrustning, med markeringar i orange.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har du gjort? Bytt nånting? Att det läcker beror inte på de gråa slangarna.
 
Låter som att skyddsrören är vattenfyllda. Hur ser det ut i ändarna av rören, är de tätade med något?
 
Centano Centano skrev:
Låter som att skyddsrören är vattenfyllda. Hur ser det ut i ändarna av rören, är de tätade med något?
Oj men om de är vattenfyllda då lät jag vattnet gå för länge. Hur tömmer jag flexrören på vatten egentligen? Slangarna går under golvet...

Nej de är inte tätade i någon ände. Utan rören går under golvet och sedan upp i båda änderna. Som en båge.
 
Redigerat:
Har du inte ett fördelarskåp någonstans?
 
Enda sättet att bli av med vattnet är att blåsa med kompressor, men det kommer att duscha bra i andra änden, så låt det vara.
 
Krilleman
Kommer det vatten ur skyddsrören så måste ju någon koppling på PEX-rören läcka.

Det är inte på skyddsröret du ska börja leta läckor...
 
Krilleman Krilleman skrev:
Kommer det vatten ur skyddsrören så måste ju någon koppling på PEX-rören läcka.

Det är inte på skyddsröret du ska börja leta läckor...
Jag tolkar det som att TS vattenfyllt skyddsrören i samband med att denne kopplat in blandaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.