R
Ett litet tips till er som behöver en större mängd elskåp, dvärgbryttare och andra säkrings mat, kolla nere i Europa efter Hager eller ABB , det är betydligt billigare där,och frakte är runt 500 Kr /halv pall
 
C
Även i små mängder kan det vara sjukt mycket billigare. Till och med billigare än elektrikerns nettopriser har jag erfarat.
 
Eller så ser man till att skaffa ett skåpbyggaravtal med ex Schneider och handlar via sin vanliga grossist.
 
R
Nja blir förmodligen betydligt billigare att handla nere i Europa iaf
 
R
Ja har tittat lite snabbt och uppskattar en kostnad på ca 2500 kr för ett skåp med alla säkringar och inkoppling
 
Lägg upp en länk till en EU säljare så skall jag kolla.
 
Ribons skrev:
Ja har tittat lite snabbt och uppskattar en kostnad på ca 2500 kr för ett skåp med alla säkringar och inkoppling
Storlek?
 
R
R
jfb h-bryttare 6st 10kva skåpkabel(fk 4mm i skåp och zsn jordkabel
 
Ribons skrev:
jfb h-bryttare 6st 10kva skåpkabel(fk 4mm i skåp och zsn jordkabel
En central med bara 6st 10A-C säkringar, jfb och hb. 2x14M?

Den betalar man inte så mycket för ens färdigbyggd. Man skall inte heller ha mindre än 6mm2 mellan skenorna...

Kollade lite priser och ca 20kr för en Schneider C10A är billigt.
 
Hager var marginellt billigare.
 
R
De skiljer Iaf runt 100 / bryttare
 
Nej, ca 10-20% beroende på modell.
 
Jag roade mig med att kolla på Legrands automatsäkringar och jag betalar hos min grossist några få kronor mer än om jag skulle beställa från länken i #8. Med frakt skulle jag troligen behöva beställa rätt mycket för att det skulle bli lönsamt OCH gör jag ett större inköp kan jag helt säkert få några kronor i rabatt av "min" grossist.
Till saken hör väl även att jag numer knappast har dom allra bästa priserna.
Tyvärr inte så imponerande.
 
Noterade när jag kollade på Hager så är det inte samma som säljs i Polen som i Sverige. Den Polska heter -E. Vad det innebär vet jag inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.