Har någon erfarenhet av detta kök?
Kvalitet, ca pris i jämförelse mot andra osv?
Andra bra-att-veta-tips?
 
mitt tidigare kök var ett hagakök och det var riktigt bra, men det hade blivit omoderna luckor.

på jobbet har vi ett hagakök, det verkar tåla slitaget, det slabbas mycket när folk ska diska sina muggar.

jag kollade på hagakök i höstas men tyckte jag fick så tafatt, oengagerat bemötande på bägge de två ställena i vasastan som säljer hagakök. de säljer också hagakök på bygg-ole i nacka, vet jag nu.

på odengatan skulle de visst ha 1000 kronor för att sätta sig ner och göra en köksritning, (såg jag på en skylt). det ska de inte på vare sig pustelli eller tibrokök.

i köksutställningen på odengatan hade de monterat vissa hörnlösningar utan passbitar. det gick inte att öppna luckorna 90%. det såg inte klokt ut.

 
Har inte haft själva köket men däremot fått offert på ett. Det var hos Bygg-Ole i Nacka. Bemötandet var väldigt bra och de tog inget betalt för att göra offert med ritning.
Däremot var köket rätt dyrt - 150 tkr för bara stommar, luckor och fronter, täcksidor och socklar till ett ganska litet kök.

Som jämförelse skulle Electrolux Home ha 90 tkr för ett Sentens-kök av ungefär samma omfattning med en mellandyr lucka.

Nu blir det i stället stommar och utdrag från IKEA för 15 tkr och specialgjorda luckor från ett snickeri för 22 000 - och det till ett större kök än förslagen ovan...
 
Okej, tack för svaren!

Vi blev lite besvikna när vi var och tittade hos en återförsäljare här i Falun. Det kändes lite krångligt att få en offert, killen i butiken hade ingen större lust att ens ge oss ett ungefärligt pris på utställningsköket i affären..

För det andra hade de inga gråtonade luckor över huvud taget i dagens sortiment enl killen i affären, vilket gör det hela än dyrare för oss om vi vill ha en annan färg än de som fanns.
Så det lutar nog åt ett Ikea-kök just nu som vi kan byta ut så småningom när sonen blivit stor nog. Inbillar mig att det är mest belastning när man har småbarn hemma som klättrar och ritar var helst de kommer åt..

Jessica

 
Hagaköket har i vissa fall problem med köksstommar för fukt-/ångakänslighet och är inte imponerad av kvalitet för fronters ytor, mycket smutskänsliga och har ej ytlacksbeständiga hörn/kanter, samt att när man är i kontakt med VD, Teknisk chef på eftermarknad ger de ej ut tester för fukt-/ångakänslighet, kaffe på yta då detta är gängse teststandard i branschen. Heller ej imponerad av Hagakökets och dess återförsäljare XL Bygg ByggOle Nacka så som man hanterar eftermarknaden och reklamationer. Tog upp till 5 månader att reklamera och när väl ny leverans kom då levererades felaktig köksfront med fel mått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.