Funderar på att köpa HAFA's Glacier 2D skjutdörr till duschen. Hur tolkar ni monteringsanvisningen, behöver man köpa till extra profiler för att kunna montera denna med utanpåliggande vattenrör upp till 35mm?
Eller är det så att det räcker med profilen som följer med i förpackningen för att installera med rör max 35mm från väggen?

Kolla anvisningen för HAFA Glacier 2D här:
http://www.hafa.se/web/Montanv_Duschdorr.aspx
 
Det ser väl ut som om man skal borra upp hål själv?
 
Jo det ser jag men frågan är hur långt ut från väggen vattenrören kan vara, 25mm eller35mm..ser ut som 35mm men undrar om det är med eller utan förlängningsprofilen (tillbehör)
 
Jag tror (men osäker) att det är med extra profilen som du kan ha 35mm avstånd. Kruxet är ju att försöka förstå hur djup den medföljande profilen är. Dvs bredden på hålrummet som syns på den första bilden märkt i.

Om man tittar på bild 3 där ramen skall skruvas ihop, så ser man att det görs med 40mm skruv (de enda som det är 8 av). Det betyder att hela profilen är mindre än 40mm bred, och då har man även djupet på glasskenan att ta hänsyn till, plus några mm godstjocklek, och att skruven troligen är typ 10mm "för lång".

Det får mig att tro att den fria kanalen är 15 - 20mm.
 
HAFA skrev nu tillslut att det skall vara max 35mm för rören...konstigt att dom inte själva vet..fick först svar 30mm, sen 35mm...Byggahemma.se svarade 25mm....beställer jag fel och börjar montera så finns det förmodligen ingen returmöjlighet heller...nogf därför så många säljer helt nya duschhörn "pga felköp"....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.