Hej. Då undrar jag vad detta här kan vara om detta är häxsot ? Får ingenting på trasan när jag torkat här enbart färg.. o de är bara på den väggen.. de är en jätte gammal lägenhet och säkert inte målat på många år... men om de är häxsot ska jag väl få de på trasan när jag torkar o de ska ju vara på flera ställen tkr jag? Mvh Sandra
 
  • Mörkare fläckar och linjer på en ljus vägg vid takfoten, misstänkt för häxsot i en gammal lägenhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vägg med grå färg som misstänks för häxsot men ingen sot syns på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg i äldre lägenhet med möjlig häxsot, inga spår efter torkning med trasa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit målad vägg med möjlig häxsot, en lös lucka och ingen färg på trasan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som vanligt smuts/damm som kommer in via ventilen för tilluften.
 
Ok. Går inte att ta bort.
 
Tagit med en trasa o såpa o de försvinner inte så de måste hitta i färgen... huset är 40 år gammalt och där e säkert inte målat på 8 år. Kan de bli så efter de tag ?
 
Sitta
 
KAnske kan vara att jag torkat där oxå med medel o en våt trasa så har de blivit så.. men de går inte bort hur mkt jag än tvättar..
 
JanneJanne123
Om det inte fastnar på trasan och inte kletas runt när du torkar är det inte hexesot. Hexesot blir som en fet hinna som är väldigt svår att torka bort helt, men den sitter inte helt fast.
 
Okej... nej tkr också det är konstigt för om de skulle vara de så skulle de ju vara på flera väggar eller någonstans i rummet.. mkt gammalt hus och utanför är där massa växter på huset som växter varje sommar och dom drar till sig fukt.. vet inte om fukt kan visa sig så. För de är enbart på den väggen utåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.