Hej!

Vi ska efter många vändor häva ett köp av en levererad vara då företaget inte åtgärdat väsentliga problem inom skälig tid.
Hur bör vi formulera texten på mest lämpligt sätt?
Räcker det med ett mail eller bör man skicka även brevpost?

Hur fungerar det att häva ett köp då arbetet var rot-berättigat?

//Niklas
 
Njingan Njingan skrev:
Hej!

Vi ska efter många vändor häva ett köp av en levererad vara då företaget inte åtgärdat väsentliga problem inom skälig tid.
Hur bör vi formulera texten på mest lämpligt sätt?
Räcker det med ett mail eller bör man skicka även brevpost?

Hur fungerar det att häva ett köp då arbetet var rot-berättigat?

//Niklas
En vara är inte berättigad till ROT-avdrag
 
Njingan Njingan skrev:
Hej!

Vi ska efter många vändor häva ett köp av en levererad vara då företaget inte åtgärdat väsentliga problem inom skälig tid.
Hur bör vi formulera texten på mest lämpligt sätt?
Räcker det med ett mail eller bör man skicka även brevpost?

Hur fungerar det att häva ett köp då arbetet var rot-berättigat?

//Niklas
Är det e
H hertzbo skrev:
En vara är inte berättigad till ROT-avdrag
Gissningsvis lite otydligt från TS, men det menas nog att de har köpt en vara med installation.

Oavsett. Har ni haft mejlkontakt med de tidigare så bör det räcka. Svarar de inte på 1-2 dagar, skicka ett rekommenderat brev.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.