Hej!

Har någon koll på vad härdat glas till bastuvägg kostar ungefär?
Jag behöver måttbeställa en vägg och har inte kollat priser än. Var beställer man sådant, glasmästaren? Badrumsfirmor?

/ama
 
Prata med glasmästaren.
Har tyvärr ingen koll på priser än, är på gång att checka detta då jag ska ha tlll vinkällaren iof men det blir först om två veckor.
 
Redigerat:
Hej.

När vi var på "G" att ha härdat glas som stänkskydd i hela köket så letade vi en del. Det billigaste (och smidigaste) om vi skulle ha köpt till hela köket, ca 7 löpmeter, var från Nordisk Glashantering AB i Mjölby (www.nordiskglashantering.se). De hade bra priser och kunde fixa frakt osv.
Nu blev det dock så att vi bara har glas över spisen och då vart det för liten skillnad så det fick bli lokala glasmästaren (som även hjälper oss med pågående fönsterrenvering...)

Hoppas att det hjälper er och lycka till.

Henrik
 
Ehm, tack för svaren, men ärendet är för länge sedan (2003) löst och avslutat. Om jag inte minns fel, så kostade glaset runt 1500 kr/m2 hos glasmästaren som vi anlitade. 8 mm blev det.

7ama
 
imported_Anders_S skrev:
Prata med glasmästaren.
Har tyvärr ingen koll på priser än, är på gång att checka detta då jag ska ha tlll vinkällaren iof men det blir först om två veckor.

Måste vara århundradets tråd-bump, hehe. Fem år...
 
Hemmakatten
Lite roligt var det, men jag såg också fel på datumet först. Trodde att det stod 2008 istället för 2003. Tycker att det är lite för lite kontrast i de fälten, minsta lilla solljus på datorskärmen så är det svårt att se.
 
OBS: Det händer fortfarande grejer.
Nordiskglashantering har gått i konkurs...!! / Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.