hej!
ska byta mina gamla hängrännor. mina gamla är 5,5 meter, och denna längden finns väl ej att köpa vad jag har sett.
vilka är bäst, metall eller plast? jag får väl köpa en 4 meters längd och en 2 meters och sedan kapa den lilla. hur skarvar man dessa?
 
Jag har köpt lindabs grejer, fungerar kanon. kolla in deras sida, någonstans där finns det små videosnuttar som visar lite tips. det går att skarva antingen genom att med en tång bända upp plåten på ena delen, föra in den andra delin innanför och trycka tillbaka det man bändit upp (svårt att förklara, men detta finns med i en av deras videor. vill man inte detta kan man köpa ett litet "spänne", man lägger de två delarna jämte varandra ochså spänner man spännet runt dem, spännet har en sorts tätning under så det inte skall läcka. men kolla Lindabs sida.
http://www.lindab.se

lycka till...
 
Lindab i plåt är att föredra framför plast. Plasten är inte så formstabil heller att det är stadigt att luta stegen emot. Klart man kan bygga eller montera ett steg stöd på taket för stegen, men då är valfriheten lite sämre var man ska kliva upp på taket. Har rivit ner plast som var fula av solangrepp och väldigt spröda, men utvecklingen går väl frammåt.
 
Hej,

jag har kört på Plannja och där finns även 6m längder. Köp en sån och kapa sista halvmetern istället för att skarva.
 
vilka återförsäljare har Plannja?
 
Jag har köpt mitt hos den lokala trä-handlaren (Bygg-Trygg), men jag tror att tex Beijer säljer Plannja. Menas det att tex Lindag inte har längder över 4m?
 
har bytat häng och stuprör från byggmax var hur enkelt som helst :) bara skarva och såga klippa hål med en liten plåtsax :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.