Hemmakatten
Nu när vi äntligen har träd lämpliga för hängmatta, måste förstås en inhandlas för att softa i lite mellan allt röjningsarbete. :)
Vad rekommenderar ni? Någon har sagt att de utan "tvärslå" i kortänden är skönast. Det finns ju också de som är "virkade", mer som ett nät. Är de sköna?
Gärna tips om inköpsställen också om ni har (Sthlms-området). Gillar nog det mesta utom det som är allt för blommigt och "putti-nuttigt".
 
Jag har köpt en på ikea. Den har en aluminium skena på undersidan, som håller ut sidorna i axelhöjd. Jag har inte hunnit prova den än men den ser jätte skön ut.
 
Indiska har som en sitthängmatta som man fäster på ett ställe, ex. i ett tak.
 
LindaDn skrev:
Indiska har som en sitthängmatta som man fäster på ett ställe, ex. i ett tak.
Hur är den?
Jag såg något liknande på ikea för något år sedan dom kanske kommer igen nu på våren.
Jag är interesserad av den som är som en korg inte den som är som en stol "rusta"
 
bengha skrev:
Jag har köpt en på ikea. Den har en aluminium skena på undersidan, som håller ut sidorna i axelhöjd. Jag har inte hunnit prova den än men den ser jätte skön ut.
Tycker aluminiumskenan ser ut att gå in i ryggen när man ligger i den, meddela gärna efter test :)
 
Hemmakatten
Det är ingen som har en hängmatta som ser ut som ett stort nät?
 
Jodå, visst finns det det!

En "riktig" hängmatta är ju de som knutits samman. Tyg fungerar bra till vardags men de handknutna (de som används istället för sängar och dylikt i varmare länder) formar sig efter kroppen på ett helt annat sätt.

Ett par ställen värt ett besök är:
www.hangmattor.se
 
Hemmakatten
Wow, där fanns ju massor med härliga hängmattor. Tack, Ceja! Får studera mer senare, nu ska jag ut o köpa släpvagn. :)
 
Jag köpte en som var som ett nät, man får lätt plats 2 pers i den.. Ser ut som stora famnen, men den e inte gjord av bomull utan av nylon eller nåt liknande.
Inbillar mig att den klarar (o)väder o vind bättre :)

Köpte den i mexiko för 50 spänn o där var nästan alla av samma material..

 
Hemmakatten
50:- låter lagom. :) Men har här sett priser på mellan 650 och 850 för dessa hängmattor. :-/
Ska be min bror som bor i Los Angeles och kommer o hälsar på i sommar att köpa en där o ta med sig. De bara MÅSTE vara billigare "over there".
 
Patrick W skrev:
Tycker aluminiumskenan ser ut att gå in i ryggen när man ligger i den, meddela gärna efter test  :)
Japp det gör jag, behöver dock en ledig dag med temeraturer över 22 grader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.