Hej

Häromdagen började vårt trycke hänga efter vi stängt dörren.
Någon som kan beskriva hur jag kan fixa detta? Typen är spanjolett och fabrikatet är Assa. Bifogar bilder. Tack på förhand

Spanjolett av märket Assa på en dörr, med nyckel i låset, visar tecken på att hänga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en spanjolett av fabrikat Assa med ett hängande trycke på en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som en Sp dörr, kolla i glaskasetten när det är tillverkat Svenska fönster lämnar 10 års garanti, det är låshuset som måste bytas, finns det garanti kvar så skickar dom en ny om du kontaktar dom
 
M Mr.Axan skrev:
Hej

Häromdagen började vårt trycke hänga efter vi stängt dörren.
Någon som kan beskriva hur jag kan fixa detta? Typen är spanjolett och fabrikatet är Assa. Bifogar bilder. Tack på förhand

[bild] [bild]
Hej Axan,

Lyckades du få ordning på detta?
Vi har samma bekymmer och jag tror vi har exakt samma dörr/låskombination som er.
Vår garanti har ju gått ut men tänkte om du vis av erfarenhet vet vilka delan ni beställt och bytt.

Kommer ju inte åt modellnummer mm innan man plockat isär spanjolett/lås och vore ju trevligt att slippa innan det är dags för skarpa bytet.

Tack på förhand!

Mvh,
Philip
 
Laukan Laukan skrev:
Hej Axan,

Lyckades du få ordning på detta?
Vi har samma bekymmer och jag tror vi har exakt samma dörr/låskombination som er.
Vår garanti har ju gått ut men tänkte om du vis av erfarenhet vet vilka delan ni beställt och bytt.

Kommer ju inte åt modellnummer mm innan man plockat isär spanjolett/lås och vore ju trevligt att slippa innan det är dags för skarpa bytet.

Tack på förhand!

Mvh,
Philip
Hej

Vårt gick på garanti och om jag kommer ihåg rätt så bytte jag själva trycke och lås.
 
Ah, skönt för er.
Vårt blev 10år för ett år sen så vi får lirka isär det på egen hand.
Tack för lasersnabbt svar!
 
  • Gilla
Mr.Axan
  • Laddar…
F fönsterpåven skrev:
Ser ut som en Sp dörr, kolla i glaskasetten när det är tillverkat Svenska fönster lämnar 10 års garanti, det är låshuset som måste bytas, finns det garanti kvar så skickar dom en ny om du kontaktar dom
Du verkar flink på detta.
Har denna dörr, du råkar inte se vad det är för modell på låshus som vi borde ha i denna dörr? Se bilder.
 
  • Öppen glasdörr till terrass med trägolv och vit träspaljé. Dagsljus. Modern dörrelement och handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen dörr, skadat lås, inblick i ett ljust kök, trägolv, vit trädgårdsmöbel utomhus, kvällsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallplatta med ASSA ABLOY logotyp, text "Made in Sweden", på en dörrkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörrhandtag och låscylinder på en vit altandörr med utomhusbakgrund med terrass och staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
pdov
  • Laddar…
Det ser ut som en spanjolett S3801, det går att byta endast låshuset.
Svensk text, tekniska ritningar, beskrivning av mätbeställd fallkolvspänjolett för fönsterdörrar, olika modeller och mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.