Hej
Ska gjuta en 7m2 utbyggnad och blir löjligt lite betong, beräknat ca 0.9-1 kbm. har betongstationen runt knuten, typ 6 km med bil. Kan man öht göra så att man hämtar i lämpligt släp detta i två-tre vändor, kärrar in med skottkärra? Hinner det brinna? Måste betong omröras hela tiden vilket skulle omöjliggöra detta?
 
peternicklas
Kan du inte få dem till att svänga inom ditt på hemvägen. De kan ju lasta lite mer så det räcker till dig.
Annars går det bra att ta det i släp. Lägg plast så det inte rinner av. Det blandar sig igen när du lägger det i formen.
 
Kolla innan så att de kan blanda så lite som 350 liter. Det blir rätt så tungt också. Ca 2300kg/m3.
Men visst går det. När min far gjöt sitt garagegolv på 70-talet körde han hem betongen i skopan på en hjullastare. 11 km enkel resa. :) Golvet ser bra ut än idag.
 
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Jag har hämtat i ett plåtfat stående på släpet.
Betongstationen var tvungen att först lasta i en betongbil och sedan spola ner det i mitt fat.

Även med tre resor så blir det 800 kg per resa och att lägga plast i släpet kommer att bli skvalpigt.

Mitt råd, betala för Underlass.

Protte
 
Köp hem ett gruslass, lite cement och köp/hyr en billig blandare och blanda själv
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
elmont skrev:
Köp hem ett gruslass, lite cement och köp/hyr en billig blandare och blanda själv

Bättre att köpa Storsäck med betong, svårt att få till lika bra betong när du blandar själv.
Bästa är självklart från betongfabrik.


Men iallafall, skulle tagit kostnaden på utkörning ändå, blir bättre och smidigare i slutändan. Försök att deala till dig att dom tar en kubik extra på någon körning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.