Hej,
Ang. "Mulltoa Separett" så instrueras användaren att strö 2L medföljande mull över de avföringspåsarna som läggs i medföljande komposttunna. Min fråga är om det även ska strös lite mull över skiten i toalettens öppna bajspåse? ..känns ju fräschare täcka över bajset 🙈.

(Det tar ett par veckor att fylla en påse, så inget som slängs efter varje besök)
 
Dracula Dracula skrev:
Hej,
Ang. "Mulltoa Separett" så instrueras användaren att strö 2L medföljande mull över de avföringspåsarna som läggs i medföljande komposttunna. Min fråga är om det även ska strös lite mull över skiten i toalettens öppna bajspåse? ..känns ju fräschare täcka över bajset 🙈.

(Det tar ett par veckor att fylla en påse, så inget som slängs efter varje besök)
Jag har precis kommit hem från midsommarfirande på ett lantställe med en sådan (eller något annat märke, vet ej). På den toaletten strösslar man lite torvmull över den avföring man eventuellt har lämnat efter sig, dels ser man inte det som finns där vilket kan vara trevligt, dels torkar det ut avföringen istället för att det ligger där och gosar. Den toaletten var jättefräsch och luktade bra trots att det i stora drag ändå är ett utedass 😊
 
  • Gilla
Dracula
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.