Någon som har erfarenheter av haaks stenhus. Känner dåligt till vad deras beräknade kvm pris ligger på, skiljer det sig mycket från andra fabrikanter som sysslar med trähus??
 
Jag var i kontakt med dem, men de är/var bara intresserade av att bygga hus i södra Sverige. Fick en katalog iallafall.
 
Har också varit i kontakt med dem. Verkar vara mycket fina hus med hög standard, dock var priserna lite mer än vi klarar av att betala..............
 
Vad låg dessa förhöga priser på om man får fråga?
 
Det landade på 2,5 miljoner för 150 kvm boyta + garage. Lite i mesta laget tyckte vi, men smaken är som baken......
 
Jag tror att det generellt är så med hustillverkare att de vill tjäna en slant på kalaset och då åker priserna upp om man har något att erbjuda som inte så många andra har. Jag tror att det bästa sättet att få ner priserna på är att anlita en byggkonstruktör som gör byggritningar ut ifrån den husskiss ni har.
Låt olika entreprenörer bygga huset.

Detta vad jag funderar på att göra och min bedömning är att priserna borde åka ner något.

Men sedan har man en osäkerhetsfaktor som man inte kan beräkna. Jag menar att det kan vara svårt att se övergripande på hela byggprocessen.

Prata med dem på www.atthus.com.
De verkar vara något billigare utan att ge avkall på kvalité.
 
Trevliga husskisser enligt min smak på Axl design också så dom ska jag kontakta! Tack för tipset. :)
 
2,5 miljoner för 150 kvm, det är alltså 16.670 kr/kvm. Det lät väldigt saftigt!

Axl har jag kollat och de kostar kring 15.000/kvm. inkl grund (inget markarbete.)

Sen vill man ju ha bastu, massiva köksluckor, öppenspis, garage...

Suck! säger jag - stenhus verkar vara mer en utopi än dröm!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.