Hej,

Jag fick precis ett sms om att gvk vill komma och göra en täthet kontroll på vårt nya badrum, då vår mattläggsre är ansluten till dom.
Bra tänker jag, så vi vet att allt är bra.
Men samtidigt blir jag lite orolig. Om det inte skulle vara godkänt på något vis, vad kan hända?

Någon som vet hur det fungerar?
 
Claes Sörmland
C
A AlwaysAndForever skrev:
Men samtidigt blir jag lite orolig. Om det inte skulle vara godkänt på något vis, vad kan hända?
Det är nog inget att oroa sig för, det är ju perfekt - en gratis oberoende besiktning.
Om det inte skulle vara godkänt innebär det ju att jobbet inte är rätt gjort. Det kan ju aldrig vara fel att veta i förhand. Dessutom lär det ju i så fall bli svårt för hantverkaren att argumentera emot om det är GVK som står för besiktningen.
Men om du absolut inte vill att de kommer dit lär du ju för all del ha all rätt att tacka nej.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag antar att din mattläggare får göra om om stickprovet visar på fel. Kolla att det verkligen är GVK som kontaktat dig genom att korskolla med personnamn på denna sida: [länk]
Tack han stod med där
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Om det är fel blir det ju inte mindre fel för att du inte vet om det.
 
  • Gilla
sunnis och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det är nog inget att oroa sig för, det är ju perfekt - en gratis oberoende besiktning.
Om det inte skulle vara godkänt innebär det ju att jobbet inte är rätt gjort. Det kan ju aldrig vara fel att veta i förhand. Dessutom lär det ju i så fall bli svårt för hantverkaren att argumentera emot om det är GVK som står för besiktningen.
Men om du absolut inte vill att de kommer dit lär du ju för all del ha all rätt att tacka nej.
Jag frågade ut honom om hur det fungerar och vad det innebär.

Protokollet har 2 felpositioner: Avvikelse som inte kräver åtgärd men där entreprenören blir ansvarig om något händer
Underkänt = skall åtgärdas proffesionellt och gratis. I svåraste fall omläggning

Oxh omläggning och allt vad det innebär ska ske snarast och all kostnad landar på honom.

Så låter ju bra.
 
  • Gilla
Snickesnickarn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.