Håller på att bli tokig, köpte en takdusch Gustavsberg då den passade mitt cc40. Montering har ju flutit på enligt anvisningen. Gav fan i att borra utan limmade väggfästet på milimetern jäkla exakt enligt instruktionens 652 mm. Låtit limmet härda nu i 2 dygn för att de ska sitta bara för att jag kunnat vänta. Tro på fan att något är fel? Delen som ska passa är närmare 680mm och då är det 20mm som träs över en annan del. Dvs ska det vara typ 660 och inte 652mm för stt skiten ska passa. Hur fan ska jag bära mig då? Kan eller ska det ens kunna vara så jäkla fel i en beskrivning? Kapa röret eller hur risky är det? Är ju jäkligt lite som ska bort..

Monteringsinstruktion för takdusch med angivet mått 652 mm mellan delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätt verkligt mått på takduschstång, visar över 680mm, trots förväntade 652mm enligt anvisning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måttband som visar felmätning vid installation av takdusch, med väggfäste och delar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Takdusch med väggfäste monterat på kakelvägg, visar måttfel mellan fäste och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Johhhan
Om du kapar röret, var särskilt noga med att ta bort graderna på insidan så du får en jämn och fin kant där, så tätningarna inte skadas när röret träs över dem.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Tog ärendet via bauhaus som återförsäljare och har en ny dusch påväg. Tyvärr är delen för väggfästet gängad så den går inte att justera. Den enda justeringen jag kan göra på mitt exemplar är att kapa eller flytta det limmade väggfästet. Men nu får jag snart en ny enhet och då förhoppningsvis har röret rätt mått annars har jag 1 extrarör om kapning skiter sig på det första. Gjorde en liten skiss med måtten för att förklara för supporten. Handritade anteckningar och mätningar på en teknisk ritning för duschinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.