R
Hej,

Då supporten på gustafsberg inte kunde hjälpa mig undrar jag om någon här vet den totala tjockleken på porslinet är på en Vägghängd toalett Nautic 5522 - med tank. På deras hemsida star det 20mm+-5mm men jag undrar om någon från verkligheten vet det exacta måttet eller som kan mäta?

Anledningen till varför jag undrar är för att jag bara har ett utstick på 4,2cm på bultarna som sticker ut från väggen. Min gamla gustafsberg fixade detta så jag behöver nu veta om en ny gör det också.
Alternativt, går det att förlänga en sådan här bult genom att skruva på en ny bult på den gamla?
csm_WC5520_a7a74c31c3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Krilleman
Vad har du för fixtur i väggen? Oftast är det en gängstång ca 10cm som sitter ingängad. Olika väggar har ju olika ytbeklädnad, därför behöver man ju kunna justera utsticket. Min gissning är att du kan gänga ut dessa lite mer om så behövs.

Demontera din WC och prova.
 
R
aha du menar så, ja de verkar logiskt men hur skruvar jag ut själva tappen då de inte finns någonstans där jag kan skruva I själva tappen? De är ju en lång helgängad stång där jag inte kan fästa en skiftnyckel =/
 
Krilleman
Om dem sitter så hårt så använd dina två muttrar och dra ihop dom mot varandra på den ena gängstången. Nu kan du skruva på den ena muttern så gängstången rör sig. Men dom brukar inte sitta hårt.
 
R
Tack för svar. DÅ min nuvarande toa och måtten på den nya är likadana I detta område så har jag nu précis beställt toaletten. Förhoppningsvis passar den rätt på direkt, om inte får jag försöka finna en alternativ lösning!
återkommer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.