Hej, vi bor i ett Höner med den "gamla" grunden, dvs ventilerad med uteluft.... vi flyttade in i november 2001 och var förmodligen ett av dom sista husen som fick den grunden....

Nu skulle jag för säkerhets skull vilja sätta in en hygrometer i grunden, för att ha koll på fuktigheten... dock har jag problem att hitta en min-max hygrometer som har sladd till givaren... vill ju inte klättra ner bara för att kolla värdena! någon som har tips på var man köper en sån?

Såg dessutom att vi har väldigt många sprickor i rumshörnen, från sättningar skulle jag tro, dags att tapetsera om snart så man får det helt igen. och kul att byta tapeter.... blir som ett nytt hus då!

mvh Janne
 
Nybyggare skrev:
Kolla på Claes Ohlsson, t.ex. 32-3364

[länk]
Det är precis det som är mitt problem... den har ingen sladd... då måste jag klättra ner i grunden för att läsa av den....! Jag vill ha tag i en som är för luftfuktighet ute... dvs sladd till hygrometer-sensorn...


/Janne
 
Tror inte det finns med sladd till hygrometern, den är för avancerad för att bara kunna vara en liten grej längst ute på kabeln.

Däremot finns det ju sladdlösa, där du placerar själva hygrometern på önskad plats i grunden och mottagaren inomhus. (Dyyyyyra saker dock)
 
Okej, föreslår att du ringer till Älvsbyhus och kollar vad de sätter in för någon. Vi har ju en i tvättstugan/groventren som har sensorn i grunden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.