Var kan man köpa en gummitätning att ha längst upp på skorstenen så att inte vatten rinner längs med röret? Röret är ca 165mm brett. Min gamla tätning håller på och smular sönder sig. Finns det någon nätbutik eller annars nära Trollhättan.

Jocke
 
  • Gummi.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skorsten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
om du vet märket på skorstenen så kanske dom har.
 
steelis skrev:
om du vet märket på skorstenen så kanske dom har.
Ingen aning. Hittar inget i mina papper.

Jocke
 
Mitt tips är att istället för att försöka leta på en sån där hätta, köp en tub med packningsersättare som finns på alla välsorterade byggvaruhus.
Typ sån här. http://loctite.fast.de/se/jpg/5661.jpg
Det viktigaste är att den tål värme! Det fina med den där är att den är flexibel så den kan ta rörets utvidgning.
Lägg på rikligt och forma till det snyggt med fingret.
 
kalleboston skrev:
Mitt tips är att istället för att försöka leta på en sån där hätta, köp en tub med packningsersättare som finns på alla välsorterade byggvaruhus.
Typ sån här. [länk]
Det viktigaste är att den tål värme! Det fina med den där är att den är flexibel så den kan ta rörets utvidgning.
Lägg på rikligt och forma till det snyggt med fingret.

Det kanske vore något. Jag får kolla på detta.

Jocke
 
Orange motorsilicone tål annars höga temperaturer, men det är nog bättre att försöka få tag i en gummihätta i rätt storlek.
Kolla med leverantörer av skorstenar om de inte har något i ungefär rätt storlek.
Premodul, som vi har, är 150mm och den kanske går töja till att funka på 165?
Annars finns det säkert andra tillverkare som har rätt storlek. Schiedel kanske?
 
Jag har skickat lite mail varstans men får inga svar. :(

Jocke
 
Lyfter tråden efter 10 år!

Jag har samma problem med att hitta gummistosar / manschetter till mina rökgasrör.

Hittade du en bra lösning?

/Jesper i Göteborg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.