Håller på att inreda mitt garage och satte upp liggande panel på en innervägg igår. Bakom den har jag 45 isolering / plast / 120 isolering osv. Jag valde att släppa panelen en tjocklek dvs 22 mm från golv men upptäckte först när den var monterad (som hobbysnickare) att isoleringen syns längst ner. Detta hade jag inte tänkt på innan. Nu skulle jag vilja "täta" till "hålet" och min första tanke var någon form av silikonfog. Men 22 mm är rätt högt, någon gummilist kanske? Någon som har något förslag? Skall inte kosta skjortan heller då det är ca 30 m vägg.
 
  • Sektion av garagevägg med liggande panel och synlig isolering vid golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte så många tips men jag tror jag har kommit på hur jag skall göra i alla fall. Fäll upp ett läkt bakom panelen och fästa det med dyckert. På så vis kommer inte isoleringen vara synlig. Billig lösning också
 
  • Sektion av vägg med läkt, isolering och panel, detaljerad med mått och monteringssätt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träpanelvägg under konstruktion med synliga läkt och verktyg i ett ofärdigt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Bra!
Själv är bäste dräng.
 
Om det bara är för att du inte vill se isoleringen så fungerar kanske expanderande fönsterdrev?
 
  • Rulle av CC-Fönsterdrev för isolering runt fönster.
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Om det bara är för att du inte vill se isoleringen så fungerar kanske expanderande fönsterdrev?
Bra idé. Tar med mig den, kan vara en lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.