Jag ska bygga uterum och behöver mata uppvärmningen på något bra sätt (antingen golvvärme eller infravärmare).
Har 80m kabel av typen på bilden över sen vi bytte vattenpump.
Tanken är isåfall att lägga i markrör runt huset istället för att krångla mig igenom befintliga rör och elsystem.
Sista stycket i nedanstående talar till min fördel?

Beskrivning från Storel:
"
Produktbeskrivning
För användning där de mekaniska påfrestningarna är av medelsvår karaktär, i torra, fuktiga eller explosionsfarliga utrymmen, utomhus, t.ex. i jordbrukets driftsbyggnader och för tillfälliga installationer på byggarbetsplatser. Även för installation i tillfälliga byggnader och arbetsbodar. Användning upp till 1000V AC är tillåten för fast skyddad installation (i elrör eller apparater) och för inkoppling av hissmotorer och liknande. Högsta tillåtna likspänning är 742/1238V DC."


Elektrisk kabel mot bakgrund av träpinnar och grön vegetation, tänkt för uterumsuppvärmning i markrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Elektriskt sett lär den ju funka, sagt utan att veta hur lång kabel/belastning som är aktuellt.
 
Jag ska kunna värma ett uterum på 27kvm emellanåt, vet inte vad som krävs i effekt.
Golvvärme jag tittat på rekommenderar 150W/kvm så det ger ju ca 4kW men jag kan tänka mig att gå ner i effekt om jag klarar mig på kabeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.