Har försökt hitta robust gummimatta, gärna med dubbelhäftande tape att sätta under arbetsbänkens ben. Jag har två olika typer av fötter, se bifogad bild (medveten om att det är usel kvalitet på bilden...).

Vore bra om de finns i europa. (Har hittat på e-bay men där säljarna är i China, men det brukar ta lite tid att få prylar därifrån.)
 
  • Två olika typer av arbetsbänksben, ett med hjul och ett utan, som söker gummimatta.
Redigerat:
Bild?
 
  • Gilla
Toddbertuzzi
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Bild?
Bilden är av så usel kvalitet att den ville inte vara med...
 
Vanlig gummiduk och lim?
 
Hade helst slippa kladda med lim. Lite kraftigare gummi samtidigt följsamt i ca två-tre mm tjocklek.
 
Kanske ett tråkigt tips men det jag osökt tänker på är väl att byta ut de justerbara fötterna mot några med gummi. Det finns mängder med säljare på ebay och priserna är ofta väldigt låga. Köpte själv ben från Vitalparts nyligen och blev nöjd.

Tror nog att gummi som du fäater med lim/tejp inte håller så bra vid förflyttningar. Står bänken still däremot skulle jag nog bara stansa ut gummiduk i lite större dimension än fötterna och lägga dit. Gummiduk finns exenpelvis på biltema.
 
Gummiduk och dubbelhäftande tejp då?
 
B badtastex skrev:
Kanske ett tråkigt tips men det jag osökt tänker på är väl att byta ut de justerbara fötterna mot några med gummi. Det finns mängder med säljare på ebay och priserna är ofta väldigt låga. Köpte själv ben från Vitalparts nyligen och blev nöjd.

Tror nog att gummi som du fäater med lim/tejp inte håller så bra vid förflyttningar. Står bänken still däremot skulle jag nog bara stansa ut gummiduk i lite större dimension än fötterna och lägga dit. Gummiduk finns exenpelvis på biltema.

"Aaaah, du tänker såååå!"

Absolut kan det vara ett alternativ att köpa nya fötter nu när du tipsat om en en lämplig källa! Jag har köpt på mig en del Bosch Rexroth bänkar som jag tänkte skulle bli @Masses inspirerade snickeriinredning. I köpet ingick ett gäng fötter av två modeller och tänkte därför använda dessa då de är färdigmonterad och klara.

Jag ska nog gå på ditt andra tips först och försöka få något fäste med dubbelhäftande tejp (i ett förmodligen misslyckat försök att få fötterna att stå kvar på gummi). De flesta bänkarna ska stå stilla men en del ska monteras på nedfällbara hjul som när bänken flyttas på sin rätta plats ska sänkas ned på fötter. Risken för dessa blir då att de inte står stilla mot det släta epoxigolvet.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Gummiduk och dubbelhäftande tejp då?
Absolut kan det vara ett alternativ. Nu är du ju något bättre till då du har hyfsat nära till en gummifabrik (om nu din angivna ort stämmer!).
 
Du ser ut att ha en del justermån på fötterna? spring in i någon sportbutik och köp några små hockeypuckar, lägg en klick PL600 i mitten och pressa ihop :)
 
T Toddbertuzzi skrev:
Absolut kan det vara ett alternativ. Nu är du ju något bättre till då du har hyfsat nära till en gummifabrik (om nu din angivna ort stämmer!).
Orten stämmer, men tyvärr badar jag inte i gummibitar för det. Trots att morfar jobbade på "gummit" så lämnade han inga bitar efter sig.
Skulle inte en bit gummislang från ett däck funka?
 
S Snål-Jocke skrev:
Du ser ut att ha en del justermån på fötterna? spring in i någon sportbutik och köp några små hockeypuckar, lägg en klick PL600 i mitten och pressa ihop :)
Man måste spara in på något och vara noga med att berätta det för frun. För hon förfäras över hur mycket verktyg som jag behöver och hur mycket de kostar "Ja då kan du inte gnälla om jag skulle "råka" beställa en solsemester!".

Juniorpuckar har vi haft en hel drös av när pojkarna var små. Dessa har dock delats ut till grannbarnen. För övrigt en bra idé men de blir nog lite för klumpiga/höga. Siktar på ca 2-3 mm.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Orten stämmer, men tyvärr badar jag inte i gummibitar för det. Trots att morfar jobbade på "gummit" så lämnade han inga bitar efter sig.
Skulle inte en bit gummislang från ett däck funka?
Sålde ett laboratorieinstrument till gummiindustrins laboratorier för ca 25 år sedan. Då besökte jag faktiskt Trelleborgs gummiindustri. Kom ihåg att det fanns palmer i Trelleborg!

Jag tror nog att en innerslang till en bil blir för sladdrig, men kanske en slang till entreprenaddäck kan funka? Ska kolla upp!
 
Se till att ev gummi är vit en ljusgrått, svart ger märken på golvet, permanenta märken på plastmatta/linoleum som inte går att få bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.