Har fått en gul och rödsvärtad bild på vår 43" samsung plasma som är typ 5 år, någon med tips och idéer?

Har lödkolv och tenn, har bytat kondingar på min gamla klickande samsung lcd skärm tidigare.
20160124_101135.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20160124_101218.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
Det som är rött och gult skall alltså egentligen vara vitt? Eller rör sig det gula och röda?
 
Detta är ditt undermedvetnas sätt att säga att det är dags för en ny 65" UHD panasonic.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Det varierar lite i omfattning, Nej det skall inte vara vitt, det är lixom som att det fattas övrig färg på dessa ställen eller att det blivit för mycket gult och rött..

Är föräldrarnas tv och de e nog ganska nöjda utan UHD och smart USB knapp med smart wifi osv
 
Redigerat:
C
Spontant ser det ut som att felet ligger i signalkällan, texten ser ju OK ut...?
 
Ser lika dan ut på text tv. Ibland är det mer och ibland mindre, samma på alla kanaler det uppstod plötsligt och bilden går att se på.
 
C
Hur menar du med att det blir likadant på text-tv? Har du gula och röda "moln" där också, eller är det bara det att färgerna blir fel? En bild vore fint. Alltid lättare om man vet hur bilden borde se ut.
 
Ser ut att saknas blått i den där. Hade det varit en gammal bildrörstv hade jag kunna hjälpa dig men en platt mackapär har jag aldrig rotat i.
 
C
Fotografen skrev:
Ser ut att saknas blått i den där. Hade det varit en gammal bildrörstv hade jag kunna hjälpa dig men en platt mackapär har jag aldrig rotat i.
Ja någonstans verkar blått saknas, men utan blått borde det inte heller bli vitt, vilket det onekligen blir...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.