Var kan man köpa gul/grön isolerslang (och även andra färger för den delen) för skydd av oisolerade ledare, om man inte kan handla hos grossister?
Via internet?
 
Keffen skrev:
Var kan man köpa gul/grön isolerslang (och även andra färger för den delen) för skydd av oisolerade ledare, om man inte kan handla hos grossister?
Via internet?
Mmmm, Gul grön isolerslang kan du ersätta med gul/grön el-tejp, Andra färger är jag osäker om jag sett hos grossisten. Genomskinlig och vit finns det, men blå tror jag inte jag att jag sett....

Åk till en el-grossist, fråga någon elektriker om dom kan köpa en bit åt dig, ge dom sedan en 100-lapp, dom tar nog i mot det. (självklart tar du och skriver ett kvitto, och uppger detta för skatte myndigheten)

/Richard
 
Styx skrev:
Elbutik.se t.ex.

[länk]
Tack för tipset!
 
el richard skrev:
[quote author=Keffen link=1146080609/0#0 date=1146080609]Var kan man köpa gul/grön isolerslang (och även andra färger för den delen) för skydd av oisolerade ledare, om man inte kan handla hos grossister?
Via internet?
Mmmm, Gul grön isolerslang kan du ersätta med gul/grön el-tejp, Andra färger är jag osäker om jag sett hos grossisten. Genomskinlig och vit finns det, men blå tror jag inte jag att jag sett....

Åk till en el-grossist, fråga någon elektriker om dom kan köpa en bit åt dig, ge dom sedan en 100-lapp, dom tar nog i mot det. (självklart tar du och skriver ett kvitto, och uppger detta för skatte myndigheten)

Nja... tejp känns inte som en långsiktig lösning, brukar lossna och bli kladdig efter en tid.
Jag har noterat det där med kvittot...!

/Richard
[/quote]
 
Keffen skrev:
[quote author=el richard link=1146080609/0#2 date=1146081338][quote author=Keffen link=1146080609/0#0 date=1146080609]Var kan man köpa gul/grön isolerslang (och även andra färger för den delen) för skydd av oisolerade ledare, om man inte kan handla hos grossister?
Via internet?
Mmmm, Gul grön isolerslang kan du ersätta med gul/grön el-tejp, Andra färger är jag osäker om jag sett hos grossisten. Genomskinlig och vit finns det, men blå tror jag inte jag att jag sett....

Åk till en el-grossist, fråga någon elektriker om dom kan köpa en bit åt dig, ge dom sedan en 100-lapp, dom tar nog i mot det. (självklart tar du och skriver ett kvitto, och uppger detta för skatte myndigheten)

Nja...  tejp känns inte som en långsiktig lösning, brukar lossna och bli kladdig efter en tid.
Jag har noterat det där med kvittot...!

/Richard
[/quote]
[/quote]

Förlåt! Nu gjorde jag nog fel. Det sista stycket var mitt svar. /Keffen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.