Hej!

Då dessa klippare skall återgå för laddning så vet jag att de alltid går till vänster om guidekabeln och går inte över den (om man inte valt minsta korridorbredd då den kör med hjulen på vardera sida). Frågan är dock hur klipparen går när den skall leta sig ut till sekundärområde? Går den då på samma sida som på vägen för laddning hem eller går den med hjulen på vardera sida om guidekabeln? Anledningen till frågan är att jag i närheten av laddstationen sannolikt måste lägga guidekabeln i närheten av ett hinder och vill då veta om jag kan lägga guidekabeln nära detta hinder med vetskapen att klipparen alltid går på en sida om guiden utan att rulla över densamma. Framförallt kommer detta då gälla på vägen ut från laddstationen ut till sekundärområdena.

/Johan
 
Varför inte lägga den en bit extra ifrån hindret och slippa fundera över detta?
 
Klipparen följer alltid guiden på samma sida både in och ut. Med max korridorbredd måste du ge den plats.
 
Efter installation kan jag nu meddela att den nästan aldrig går över på "andra" sidan guiden, man kan med andra ord lägga guiden relativt nära hinder om man lägger den på rätt sida såklart.
 
Korridorbredd på guide resp berg. kabel kan du ställa in.
Jag har justerat upp min på begr. kabeln och sänkt den på guidekabeln mot de förinställda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.