Hej,

Vi ska lägga grus på vår parkering och fru Johannabacken har sett parkeringar med ett realtivt fint grus som verkar hårt packat så nu vill vi ha så...
Vad för grus tror ni avses?
krossad 0-8 som fått packa sig själv (eller med padda)?
eller är det något annat (importerad japansk lavakross?)

///Johan
Jag ska leta upp var hon sett det.....
 
Johannabacken skrev:
Vad för grus tror ni avses?
8) Säkert krossgrus hon har sett. Jag tycker dock 0-18 är bättre. ;)
 

Är det krossgrus 0-8 då?

Tycker 0-18 låter lite stort, jag har inte problem med bärigheten då jag fyllt ordentligt med 16-32. Det är bara "toppningen" som ska vara snyggt och bra.

Någon har invänt att det fastnar i skorna men stämmer det när det väl är packat?

///Johan
 
Totte_S
Vi har precis lagt 0-16 på uppfart och en bit in på tomten. Vi valde 0-16 för vi har grusgångar med naturgrus, och de största stenarna smälte skapligt ok ihop med bef. grus. Tidigare låg lite tunnt med 0-8 på uppfarten.

0-16 blir rena rama grusvägen efter en tid, dvs hårt och med bra bärighet, även utan padda. Vår uppfart ansluter mot en gata med 0-16, och den är kanon. Däremot sprutar ju de största stenarna undan åt sidorna på vägen, men det gör de juinte på samma sätt på en uppfarrt.
0-8 blir också hårt och bra, och kan säkert falla frun på läppen med sin finare struktur. Det går ju alltid att toppa med lämplig fraktion om man vill.
Lättskött blir det ju i alla fall, bara att räfsa med stålräfsa så blir det snyggt och fint.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.