Har c 6 månader gamla grundig kyl och frys. Frysen har nu ett tag börjat låta rätt mycket, ett brummande lite knackande ljud. Ljudet tystnar när man öppnar dörren och kommer sen tillbaka 2 sekunder efter man stängt. Har flyttat runt grejjer inne i frysen utifall de skulle vara vibrationer men nej. Är lite fundersam då vi hade otur med våra tidigare som pajjade efter 1 år.. Kylen den gången.. Inte samma märke dock.:p
Va tror ni?
 
Du har problem med att förångarfläkten inne i skåpet skrapar i. Troligtvis har det bildats is vid avfrostningen som fastnat påväg ut i dräneringen. Skulle rekommendera att stänga av skåpet helt i 24h för en ordentlig avfrostning till att börja med.
 
N Nixon90 skrev:
Du har problem med att förångarfläkten inne i skåpet skrapar i. Troligtvis har det bildats is vid avfrostningen som fastnat påväg ut i dräneringen. Skulle rekommendera att stänga av skåpet helt i 24h för en ordentlig avfrostning till att börja med.
Sla de vara möjligt då de är självavfrostande?
 
A
D DorisDoris skrev:
Sla de vara möjligt då de är självavfrostande?
Är det som nu väldigt varmt och med hög luftfuktighet behövs det inte mycket till för att avfrostning en inte orkar med. Nu är detta ett turkiskt skåp från arcelic så det kan vara annat mackel med fläkten än is.
 
electroluxaren skrev:
Är det som nu väldigt varmt och med hög luftfuktighet behövs det inte mycket till för att avfrostning en inte orkar med. Nu är detta ett turkiskt skåp från arcelic så det kan vara annat mackel med fläkten än is.
Grundig är tyskt och inte turkiskt
 
A
D DorisDoris skrev:
Grundig är tyskt och inte turkiskt
Tyvärr så är det bara namnet. Om det ens är tyskt längre.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan
Textdokument som beskriver Grundig's historia från 2005 till idag, med Arcelik A.Ş. logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nej, Grundig är inte tyskt längre utan turkiskt.
 
MultiMan MultiMan skrev:
[bild]

Så nej, Grundig är inte tyskt längre utan turkiskt.
Okej.. Men nu var de ju inte de min fråga gällde iaf så..
 
MultiMan
Det var du själv @DorisDoris som påstod något annat, så tydligen var det viktigt för dig, då bör det rättas eftersom det tyvärr har betydelse för hur mycket som kan gå sönder. Arcelik är inte direkt kända för kvalitet med t ex mängder av sönderrostade kylskåp som de gjorde åt Cylinda https://www.byggahus.se/forum/threads/cylinda-kylskap-kyler-ej.360267

@electroluxaren servar vitvaror och sådana personer är de bästa att rådfråga vilket märke, modell och tillverkning man bör köpa för lång livslängd, då de ser allt skräp som säljs och vad de får in i verkstaden/hembesök.
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Det var du själv @DorisDoris som påstod något annat, så tydligen var det viktigt för dig, då bör det rättas eftersom det tyvärr har betydelse för hur mycket som kan gå sönder. Arcelik är inte direkt kända för kvalitet med t ex mängder av sönderrostade kylskåp som de gjorde åt Cylinda [länk]

@electroluxaren servar vitvaror och sådana personer är de bästa att rådfråga vilket märke, modell och tillverkning man bör köpa för lång livslängd, då de ser allt skräp som säljs och vad de får in i verkstaden/hembesök.
Fortfarande så handlar inte min TS om var min frys är tillverkad.. Den får vara tillverkad i sibirien för min del. Men jag har förstått på dina svar iaf att du inte har någon aning om ljudets ursprung, tack ändå.
 
A
D DorisDoris skrev:
Fortfarande så handlar inte min TS om var min frys är tillverkad.. Den får vara tillverkad i sibirien för min del. Men jag har förstått på dina svar iaf att du inte har någon aning om ljudets ursprung, tack ändå.
D DorisDoris skrev:
Fortfarande så handlar inte min TS om var min frys är tillverkad.. Den får vara tillverkad i sibirien för min del. Men jag har förstått på dina svar iaf att du inte har någon aning om ljudets ursprung, tack ändå.
Okay
Nu har både Nixon och jag sagt att det är fläkt relaterat. Räcker inte det?
 
electroluxaren skrev:
Okay
Nu har både Nixon och jag sagt att det är fläkt relaterat. Räcker inte det?
Varför tar du åt dej av vad jag skrev till multiman? Han hade inget annat att komma med än att tjaffsa om var skåpet är tillverkat.. Ni svarade på frågan.
 
A
D DorisDoris skrev:
Varför tar du åt dej av vad jag skrev till multiman? Han hade inget annat att komma med än att tjaffsa om var skåpet är tillverkat.. Ni svarade på frågan.
Jag skulle nog inte vilja påstå att jag tar åt mig något. Det behövs minst två för att hålla igång tjafset och ibland känns det rätt jobbigt och man blir trött
 
electroluxaren skrev:
Jag skulle nog inte vilja påstå att jag tar åt mig något. Det behövs minst två för att hålla igång tjafset och ibland känns det rätt jobbigt och man blir trött
Men seriöst... Jag skrev 1 kommentar om att jag trodde grundig var tyskt. Efter de bad jag bara få input om ev orsak till ljudet. Är de jag då som håller igång tjaffset. Va är detta? Gruppen för inbördes beundran?
 
A
D DorisDoris skrev:
Men seriöst... Jag skrev 1 kommentar om att jag trodde grundig var tyskt. Efter de bad jag bara få input om ev orsak till ljudet. Är de jag då som håller igång tjaffset. Va är detta? Gruppen för inbördes beundran?
Jajamen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.