A
Hej!

Har rivit ned tapeter i ett rum där en vägg är i betong och resterande gips. Grundmålade med Sadolin grundfärg som fick torka i ett par dagar över midsommar. Målade nu en av gipsväggarna, och när jag drog bort maskeringstejpen (Biltemas märke) från betongväggen (som ska vara annan färg) så strök grundfärgen med.

Efter att ha tagit ned tapeterna så punktspacklade jag ojämnheter, dammsög väggen, torkade med först torr och sedan fuktig mikrofiberduk. Lät väggen torka över natten innan grundmålning.

Bilden med rören visar att betongen är grå i botten. Det jag grundmålade på var vitt och lite poröst/mjukt, känns som spackel typ.

Andra bilden visar där färgen strök med tejpen. Jag har skrapat loss extra lös färg där, så hela remsorna satt inte på tejpen.

Har jag gjort något fel, eller är färgen dålig? Är ny på det här med renovering så alla tips uppskattas!
 
  • Fukt- eller mögelskador vid väggens nedre del, avskalad färg, smutsigt och dammigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med avflagande färg längs kanten, behöver reparation eller ommålning. Vit och beige färgskala.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.