Har ett Faktum-kök som jag ännu inte gjort helt klart. Bl.a. så har jag inte satt in inredningen i 57-skåpet som finns längst ner under ugnen i det höga inbyggnadskåpet. Anldningen är att delarna inte passade :|
Hade från början tänkt ha två st lådor innanför dörren med specialfronterna för inbyggda lådor.
Men det visar sig att lådorna är för djupa för inbyggnadsskåpet som har indragen rygg. När jag hör mig för med Ikea säger man att lösningen är att skippa ryggen. nu är ju skåpet på plats sen länge så då återstår isåfall att ta hål i ryggen vilket jag inte vill.
Alternativet är att hitta grundare lådor.
Nästa fundering när man hittat rätt lådor, är hur lådorna ska placeras i förhållande till gångjärnen och vilken typ av gångjärn som man då ska använda.
Som standard (med borttagen rygg) ska det vara 153-graders, men man kan då inte sätta nedre lådan längst ner, utan strax ovanför gångjärnet, vilket betyder bortkastad plats och dammsamlare längst ner i skåpet.
Blum har ett system med distanser på gångjärnssidan, dvs lådan är smalare som gör att den kan placeras längst ner i skåpet bredvid gångjärnet. Men det innebär att jag måste köpa alla låddelar en gång till för dyra pengar.

Någon som har gjort motsvarande lösning och har lite idéer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.