Jag har rivit ner och slipat bort ett antal lager gammal tapet från spånskiveväggar inomhus och håller nu på att måla beckers väggfärg (grund) med roller för att sedan måla någon kulör.
Men jag känner att jag måste trycka rollern väldigt hårt mot väggen för att färgen ska sätta sig på väggen. Har jag fel roller då? Den ser rät ihopsjunken ut..
 
Målar du direkt på spånskivan? Har du mycket färg i rollern? Den ska precis inte droppa.
 
Njae har inte fått det så rent att jag är nere direkt på spånsikivan. Det ligger kvar ett tunt lager gammal tapet på sina ställen.
Även om jag doppar ner den rejält i färg och drar fram och tillbaka så lägger sig färgen bara på vissa ställen, jag måste verkligen pressa rollern mot väggen för att smeta ut den. När jag väl lyckats få ut färgen på väggen ser det bra ut men lagom struktur, men jag känner att nåt måste vara fel när jag hela tiden måste pressa rollern. När jag målade med den första gången vill jag minnas att det gick lättare men då var visserligen underlaget annorlunda då jag hade bredspacklat den väggen mer..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.