hej! Tänkte snickra ihop en liten utedusch i sommar. Inget avancerat, fyra väggar och lite trall på marken typ. Men har lite funderingar på hur jag ska fästa alltihop i marken. Den ska stå i en sluttning, och det är så stenigt i marken att det är omöjligt att gräva mer än 5 cm, både små och enorma stenar, så jordankare eller gjutna plintar låter nästan omöjligt. Hur gör jag för att det inte ska blåsa bort?
 
  • Gilla
Taxture
  • Laddar…
Om det bara är risken för att "blåsa bort" du vill minimera, så kan ju wire/kedjor fästa i bergöglor kanske fungera.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Om det bara är risken för att "blåsa bort" du vill minimera, så kan ju wire/kedjor fästa i bergöglor kanske fungera.
haha, ja, jag tror att det bara är det jag funderar över, eller finns det någon annan risk jag borde minimera? Wire skulle nog gå, men hur skulle jag fästa bergöglorna i marken?
Jag funderar på att bara lägga upp några lecablock för att få golvet i våg, men de är för lätta för att vara något motstånd så att den inte välter va?
 
Du har ju " enorma stenar" att fästa i. Borra ett hål och slå fast en ögla. En rostfri kedja kan ju även döljas om det skulle bli snyggare.
 
  • Gilla
klinus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.