Hej hej,

Jag behöver lite tips på hur ni har utformat era grovkök. Har ni mycket förvaring? Har ni mycket avlastningsyta att vika tvätt på. Har ni tvättpelare eller så de står jämte vartannat med bänk på? Har ni både torktumlare och torkskåp?

Har aldrig haft hus så jag vet inte vad jag glömmer i mina planer.

Ni som är klara. Vad är ni mest nöjda resp. minst nöjda med?

Hälsn. Anna
 
det som jag skulle vilja ha är upphöjda maskiner brevid varandra ,och sen ska man ha en lagom stor arbetsbänk , gärna ett låsbart skåp till tvättmedel (iaf om man har barn) .. vask är också bra ,
 
  • tvatt1_big.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjusig bild Fredrik! Enkelt och stilrent. Nu har vi bestämt oss för att ha maskinerna jämte vartannat istället för i pelare så kan vi har en bänkskiva på. Vi tror att vi kan ha nytta av den ytan. Vi får se hur det blir i verkligheten. Vi kan ju alltid ändra oss längre fram vilket ju är bra. :)
 
Detta tycker jag är snyggt:
0000001953.jpg

/Sandra
 
Jag försöker hitta "städskåp" + andra skåp till grovkök på Ikeas hemsida, det går inget vidare ... :(
Någon som kan berätta hur jag skall hitta högskåp på Ikea, där man kan ha dammsugaren m.m. ?
Vi har 2,60 till tak.
 
Vi gjorde om gamla pannrummet till tvättstuga, använde vanliga köksskåp från IKEA:
normal_IMGP1297.JPG
normal_IMGP1301.JPG
normal_IMGP1309.JPG
/ Fredrik
 
Ett tips när det gäller grovkök är att göra dem så pass breda att man kan ha skåp på båda sidor. Allmänt förvaringsutrymme får man aldrig för mycket av!
 
Ja, vi kommer att ha saker på båda sidorna, men jag tycker ju att det är mycket som ska få plats. Och så vill man ju har lite utrymme till att använda det som ingång oxå. :) Vi får se hur det blir... nästan ett års väntan.
 
Pius skrev:
Jag försöker hitta "städskåp" + andra skåp till grovkök på Ikeas hemsida, det går inget vidare ... :(
Någon som kan berätta hur jag skall hitta högskåp på Ikea, där man kan ha dammsugaren m.m. ?
Vi har 2,60 till tak.
Kolla på deras köksinredning! Det är samma skåp som används till grovköket. Vi har satt IKEA's billigaste vita lucka (Ärlig) i grovköket och det blev jättebra! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.