Jula har kampanj på en Grovdammsugare från Stanley (se rubriken). Går inte att hitta ngn information om den, för 999kr känns väl ändå Stanley som ett ok val, eller? Det enda som inte bockas av på min lista är filterrengöring.

http://www.jula.se/catalog/hem-och-...msugare/grovdammsugare/grovdammsugare-000781/

Vad säger expertisen? Ska ha den till lite lagom mycket renovering hemma (nu närmast ett av barnens rum som ska Gipsars osv i början av januari), annars till att koppla in div elmaskiner samt bilen etc... Har sneglat på kärcher wd6 p men tycker det är lite mkt.

Edit: la till länken
 
Redigerat:
För kort slang tycker jag. Hopplöst med korta langar när man ska koppla dem till elhandverktyg typ sänksåg, slip etc.

Jag har köpt classes pro edition i samma prisklass. Lång garanti och lång slang. Känns betydligt mer gedigen än t.ex. Biltemas.
 
  • Gilla
Agorazo
  • Laddar…
håller med om slangen. Tyvärr tycker jag de flesta hemmapularmaskiner verkar lida av det, inkl kärcher wd6. Men classes maskin har jag missat. Ska kolla på den!
 
classe pro edition verkar helt ok, som sagt bra med 3,5 m slang. Men att den ligger i samma prisklass håller jag inte med om, priset är 50% mer dvs 1500...
 
E
Stanley bland elverktyg och maskiner är en ersättning för Black & Decker som numera är ett varumärke för hushållsapparater.

Stanley är hempularens DeWalt (samma företag). Men det kan absolut vara bra grejer för det. Speciellt om priset är nedsatt till hälften.
 
nizzehult
Märkesförvirring. Netonnet säljer samma modell men den beteckningen börjar i stället med ett B (BXVC30XTDE kontra SXVC30XTDE) och har då namnet Black & Decker. Andra färger visserligen men nog är det samma dammsugare? Den säljs för 990,- som ordinarie pris.
 
E
Såg att Stanley-dammsugaren med beteckningen så som Jula säljer den, verkar vara för den östeuropeiska marknaden, som de flesta grejer på Jula. I Polen säljs den för 1200:- ordinarie pris
 
  • Gilla
gusse99
  • Laddar…
Låter mindre och mindre intressant måste jag säga. Blir inget köp med andra ord. Tack för hjälpen. Stanley som märke har fallit i mina ögon, höll dem högre än black and decker innan
 
Ska du ha lång slang så är det nilfisk som gäller.. 3,50 lång.. håller med lång slang är det viktigaste med elverktyg plus bra sug
 
Köpte en Nilfisk Aero 26-21 Där bockade jag i alla tre av mina lådor: eluttag, filterrengöring och lång slang (3,5m)
Nilfisk innebär dock inte automatisk lång sladd. Hela "Multi" serien har endast 2,5m


Köpte Nilfisken härifrån: http://www.proffsmagasinet.se/byggt.../nilfisk-aero-26-21-pc-vat-och-torrdammsugare de har kampanj på den och kostar endast 1200kr! Skynda dock, den fanns igår kväll, försvann under dagen och återkom nu ikväll igen. Leveransen sker dock i slutet av januari....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.